بررسی ساخت پالایشگاه های ملی نفت و گاز با همکاری بخش خصوصی

بررسی ساخت پالایشگاه های ملی نفت و گاز با همکاری بخش خصوصی
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با تاکید بر توسعه همکاری وزارت نفت و شرکت های تابعه با سازندگان داخلی از بررسی ساخت پالایشگاه های ملی نفت و گاز با همکاری بخش خصوصی خبرداد.
 

دکتر محمدرضا مقدم در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: برگزاری این گونه جلسه ها و استقبال شرکت کنندگان نشان از اهمیت توسعه ساخت داخل دارد و حضور فعال نمایندگان مجلس، انجمن سازندگان و دیگر فعالان بخش خصوصی و نیز، توجه ویژه وزیر نفت می تواند همکاری میان تلاشگران صنعت نفت را افزایش دهد.

وی ادامه داد: حجم کار زیادی در دستور کار است و با توجه به زیر ساخت های خوبی که به وجود آمده و با توجه به نظام جامع پژوهش و فناوری که نظامی تجاری به شمار می رود، در آینده می توان با هم اندیشی بیشتر مسیر توسعه صنعت نفت را به صورت جامع تری پیش برد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: ساخت پالایشگاه ملی گاز با ظرفیت پالایش 17 میلیون متر مکعب در روز در این جلسه ها بررسی می شود و همچنین درباره پالایشگاه میعانات گازی پارس نیز پیش از این در جلسه های مشترک با سازندگان داخلی بررسی صورت گرفته است.

مقدم اظهار کرد: علاوه بر پالایشگاه میعانات گازی در جزیره قشم، پالایشگاه نفت سحر نیز که یک واحد کوچک پالایشگاهی است از سوی یک شرکت خصوصی در قشم ساخته شده خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری برای رسیدن به توافق نهایی ساخت این پالایشگاه، ادامه داد: مجوز احداث این پالایشگاه صادر شده و یک مدل کامل از حوزه فناوری پالایش نفت خام قرار است با تغییر الگوی پالایشی خود را تغییر داده و با استفاده از الگوی فناوری های نوین فعالیت های خود را متنوع کند.

مقدم افزود: در زمینه توربوکمپرسور ها نیز توانایی های خوبی در کشور وجود دارد و سازندگان داخلی با بهره مندی از دانش فنی بالا اکنون یکی از بهترین سازندگان توربو کمپرسور ها به شمار می روند و پیشرفت های مطلوب خوبی را به دست آورده اند.

به گزارش شانا، مهندس رستم قاسمی شب گذشته (شنبه 7 مرداد) در ششمین نشست شورای عالی توسعه توان داخل حوزه صنعت نفت که با حضور صنعتگران و فعالان در این بخش برگزار شد، اظهار کرد: باید به سمت ساخت تمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز در کشور پیش رفته و به خودکفایی برسیم.

مهندس قاسمی افزود: سیاست وزارت نفت، داخلی سازی است و با انتقال دانش فنی به داخل، باید ساخت داخل کالاهای مورد نیاز از سوی سازندگان داخلی گسترش یابد.

وی ادامه داد: امروز توان ساخت داخل مطلوب است و باید از نظر کیفیت نیز، سازندگان تلاش بیشتر کنند و کالاهای باکیفیت بالاتری تولید کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت با حمایت دولت و مجلس از تمام سازندگان داخلی حمایت می کند.

قاسمی از سازندگان داخلی خواست تا با پیشنهادهای سازنده خود مسیر توسعه صنعت نفت را هموار کنند و با توجه به این که در جلسه های قبل تصمیم های بسیار مفیدی گرفته شده ادامه این گونه جلسه های مشترک می تواند بسیار سازنده باشد.

وی با بیان این که سازندگان داخلی باید مدت زمان ساخت و نیز قیمت های خود را تعدیل کنند، گفت: قیمت قطعات تولید شده از سوی سازندگان ایرانی نباید با سازندگان بین المللی تفاوت زیادی داشته و گران تر باشد.

مهندس قاسمی گفت: صنعت نفت و گاز ایران قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری و توسعه دارد و در این مسیر بخش خصوصی می تواند صنعت نفت را در مسیر رشد و تعالی همراهی کند، وزارت نفت نیز بر این اعتقاد است که باید از مجموعه توان داخل به خوبی استفاده کند

 

۹ مرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۲۳
تعداد بازدید : ۹۷۰