حمایت مجلس از برنامه های «اقتصاد مقاومتی محور» پتروشیمی

حمایت مجلس از برنامه های «اقتصاد مقاومتی محور» پتروشیمی
بخش خصوصی با حمایت دولت می تواند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را محقق کرده و مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموار کند.
علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید براهمیت صنعت پتروشیمی در افزایش صادرات غیرنفتی، اظهارکرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزمی ملی است و مجلس از برنامه های موجود برای تحقق این راهبرد حمایت می کند .
وی با بیان اینکه بخش های دولتی و غیردولتی باید با تمام توان خود وارد فضای کسب ‌وکار شوند، گفت: با فعال شدن بخش عمرانی و تولید درکشور و همچنین گسترش صنایعی مانند پتروشیمی می توان جانی تازه به توسعه اقتصادی کشور بخشید.
عضو کمیسیون انرژی در بحث تولید، به صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: نفت و گاز و صنایع وابسته به آن از جمله مزیت‌های بسیار مهم ایران است، بنابراین باید از موهبت‌های موجود به نفع کشور بهره‌برداری کرد و در این مسیر پتروشیمی ها با توجه به کارکردهای تاثیر گذارشان می توانند بیش از گذشته نقش آفرین باشند.
این نماینده مجلس، گسترش زنجیره ارزش‌ با اولویت مناطق محروم را سازنده و اقدامی بسیار خوب دانست و گفت: ایجاد مجتمع‌های پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی ها با اولویت مناطق کمتر برخوردار، روند آبادانی کشور را به شکل پایدار شتاب می‌دهد.
وی توسعه سرمایه‌گذاری درصنایع نفت، گاز و پتروشیمی را نیازمند سرمایه‌گذاری های کلان دانست و گفت: بخش داخلی با اتکا به توان داخل درکنار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قادر است بخش فراوانی از توسعه را محقق کند.
گلمرادی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهبردی ملی نام برد و گفت: این سیاست‌ها به ‌طور حتم عملکرد خوبی خواهد داشت زیرا بر اساس اولویت‌ها و توان داخلی کشور برنامه‌ریزی‌شده است.
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۱۸
تعداد بازدید : ۴۲۰