رشد تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٧/ کاهش تولید نفت ایران در ماه مارس

کاهش تولید نفت ایران در ماه مارس، اعلام رشد تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٧ میلادی از سوی اوپک، احتمال حمایت عربستان از تمدید توافق اوپک، درآمد نامطلوب ابرشرکت های نفتی جهان در سه ماه نخست سال جاری میلادی و پیش بینی گلدمن ساکس درباره بازگشت ثبات بلندمدت قیمت نفت به بازار مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رویترز اعلام کرد: سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که میزان تولید نفت ایران در ماه مارس با 28 هزار و 700 بشکه کاهش به 3 میلیون و 790 هزار بشکه در روز رسید.
این در حالی است که این میزان در ماه فوریه روزانه 3 میلیون و 819 هزار بشکه بود.
منابع ثانویه اعلام کردند که مجموع تولید نفت اوپک در ماه مارس 153 هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت و به 31.93 میلیون بشکه در روز رسید.

**اوپک: رشد تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٧ میلادی
‎به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برآورد خود را از میزان تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی ١٠ هزار بشکه در روز افزایش داد.
پاوپک اعلام کرد که این میزان در مقطع یادشده به یک میلیون و ٢٧٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید. 
این سازمان علت رشد تقاضا را افزایش خرید نفت از سوی کشورهای آسیایی به خصوص هند و سپس چین عنوان کرد.

**احتمال حمایت عربستان از تمدید توافق اوپک
‎به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، یک منبع آگاه از مذاکرات داخلی دولت عربستان احتمال داد که این کشور از تمدید توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال 2017 میلادی حمایت کند.
بر اساس این گزارش، این کشور هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره نگرفته است.
‎به گفته این منبع آگاه، تصمیم عربستان درباره تمدید توافق، به عملکرد دیگر کشورهای عضو اوپک، از جمله ایران و عراق و همچنین کشور غیر عضو، روسیه، بستگی دارد.

**وزیر انرژی پیشین روسیه: آمریکا باید به توافق اوپک بپیوندد
به گزارش پایگاه خبری نسدق، «ایگور یوسف اف» وزیر انرژی پیشین روسیه معتقد است که باید همکاری مثبت در زمینه انرژی و اقتصاد با سود دو جانبه میان این کشور و آمریکا برقرار شود.
وی با توجه به افزایش قیمت های جهانی نفت از دسامبر ٢٠١٦ میلادی، توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را بسیار سودمند خواند و نه تنها توصیه می کند که روسیه به پیوستن و اجرای آن دست کم تا پایان سال جاری میلادی پایبند باشد و از آمریکا نیز دعوت کرد تا به این برنامه بپیوندد.
به گفته یوسف اف، روسیه تجربه بسیار مثبتی از رایزنی و همکاری با اوپک دارد و اجرای توافق کاهش تولید به نفع این کشور و آمریکا است.

‎**درآمد ابرشرکت های نفتی جهان در سه ماه نخست سال جاری نامطلوب بود
‎به گزارش پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا، تحلیلگران موسسه خدمات مالی و بانکی ‎بارکلیز مستقر در لندن پیش بینی می کنند که درآمد شرکت های بزرگ نفت جهان از جمله شورون و اکسون موبیل آمریکا، در سه ماه نخست سال ٢٠١٧ میلادی نا امیدکننده باشد.
این شرکت ها نتیجه مالی خود را در ٢٨ آوریل اعلام خواهند کرد.
تحلیلگران درآمد شورون را در مقطع یادشده ٧٨ سنت به ازای هر سهم برآورد کرده اند و این میزان را برای اکسون موبیل ٧٩ سنت برای هر سهم تخمین زدند.

**پیش بینی گلدمن ساکس: بازگشت ثبات بلندمدت قیمت نفت به بازار
بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی می کند که با توجه به بهبود فن‌آوری در برداشت نفت، قیمت این کالا به ٥٠ دلار برسد و برای مدت طولانی در این میزان تثبیت شود.
این بانک انتظار دارد که نوسان قیمت نفت در حد ١٠ تا ٢٠ دلار باشد. ‎تحقیقات گلدمن ساکس نشان داد که بازار نفت در حال بازگشت به شرایط پیش از ٢٠٠٣ میلادی یعنی دوران تثبیت بلندمدت قیمت ها است.
**مدیر عامل بی پی دریافت کننده بالاترین درآمد نفتی در اروپا
به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، با وجود ٤٠ درصد کاهش سالانه درآمد باب دادلی، مدیر عامل شرکت انگلیسی بریتیس پترولیوم در سال ٢٠١٦ میلادی،همچنان دارنده بالاترین میزان درآمد در میان مدیران نفتی قاره سبز به شما می رود.
درآمد دادلی سال گذشته میلادی به همراه پاداش و مزایا به ١١ میلیون و ٦٠٠ هزار دلار رسید و پس از آن بن وان، مدیر عامل شرکت انگیسی هلندی شل با ٩ میلیون و ١٠٠ هزار دلار در جایگاه دوم بالاترین حقوق مدیر نفتی قرار گرفت.
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۳۶۶