ایران آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد

ایران آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این‌که ایران آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد، گفت: ما می‌توانیم گاز را در مرز با آذربایجان یا ارمنستان تحویل گرجستان دهیم.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری امروز (شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه) در مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، با بیان این‌که ایران در زمینه انرژی آمادگی تامین گاز مورد نیاز گرجستان را دارد، گفت: ما می‌توانیم گاز را در مرز با آذربایجان یا ارمنستان تحویل گرجستان بدهیم و اخیرا محموله ٤ میلیون مترمکعبی برای ٤ ماه توافق شده است که قطعا اجرای آن نیازمند حل و فصل مسائل بانکی است.

گئورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر گرجستان نیز در این دیدار، توسعه همکاری‌ها و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی گرجستان برشمرد و گفت: امسال بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی ٢ کشور را جشن می‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع انتقال گاز و کالا از طریق آذربایجان یا ارمنستان، تصریح کرد: همه این طرح‌ها در حال اجراست و باید برای تسریع در این بخش‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

همچنین ٢ کشور، یادداشت تفاهم تاسیس مجتمع پالایشگاه در گرجستان و نیز بیانیه مشترک در زمینه تقویت همکاری‌های زیست محیطی را امضا کردند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۳۱
تعداد بازدید : ۴۵۴