اتحادیه باید حضور جدی تری در تصمیم گیریهای کلان داشته باشد

اتحادیه باید حضور جدی تری در تصمیم گیریهای  کلان داشته باشد
احمد صرامی با بیان این که اتحادیه فرآورده های نفت، گاز، پتروشیمی ایران پس از دولت بیشترین گردش مالی در کشور را دارد، گفت: اتحادیه باید حضور جدی تری در تصمیم گیریهای کلان کشور داشته باشد.

بازرس  اتحادیه  صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی  با بیان اینکه   تعریف چالش در حوزه فعالیت  های مربوط به نفت و گاز  بسیار دشوار است، افزود:  در شرایط تحریم کشور،  برخی از موانع  تحریم مانند پیشرفت فیزیکی برخی طرح ها  برای واحدهای تولید کننده محصولات نفت وگاز یک  فرصت بود.  همینطور در صنایع بالادستی هم  تاثیرات بسیار خوبی در تولید و فروش نفت بعد از برجام  دیدیم  که  این تاثیر  در بخش دولتی و عمومی  آثار مثبت بیشتری داشت و رفاه عمومی را بالا برد ولی  اتفاقات گوار هنوز به لایه های بخش خصوصی نرسیده است.

 وی با بیان اینکه بعد از برجام  بخش خصوصی موفق به تقویت موقعیت خود شد، گفت: با وجود این وقتی وارد  سیستم بازرگانی و تجارت ین الملل فراورده های نفت در بخش خصوصی می شویم به دلیل چالش های حوزه  نقل و انتقالات مالی به مشکل بر میخوریم.

 وی با اشاره به اعتبار ایرانیان در بازار بین المللی فراورده های نفت ، گاز و پتروشیمی اظهار کرد:  در شرایطی که در دنیا اعتبار کمی برای خارجی ها قائل می شود، مشتریان  به تولیدکنندگان  ایرانی پیش پرداخت های 30 تا 100 درصدی پرداخت میکردند.  این نشان می دهد اکر در حوزه بانکی مساله نقل و انتقالات حل شود،  واحدهای ایرانی 10 برابر بیشتر  تولید و صادرات خواهند داشت.

  بازرس  اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز . پتروشیمی  تصریح کرد:  اگر قوه مجریه و قوه مقننه قوانین را برای تسهیل امور تجارتی، بهبود فضای کسب و کار تهیه کنند  گام مناسبی برای اجرای اصل 44 قانون اساسی   به عنوان چارچوب خصوصی سازی برداشته است. از قوه قضاییه هم خواهش میکنیم برای امنیت سرمایه گذاری در ایران تلاش کنند.

 بازرس اتحادیه صادرکنندگان  فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی  ایران درباره  تاثیر این اتحادیه در فعالیت واحد های عضو  گفت:  اتحادیه  براساس اساسنامه خود ،  اقداماتی برای ساماندهی مشکلات حوزه را انجام می دهد.  اتحادیه در زمینه  رفع موانع در بخش های مواد اولیه  و  تحصیل خوراک  از پتروشیمی اقدامات خوبی  انجام داده است. به طور کلی  در فعالیت اتحادیه سعی شده است که شریطی فراهم شود تا بخش خصوصی فازغ از  هر  مشکلی به تولید و تجارت بپردازد.

 صرامی در ادامه اظهار کرد:  در  کمسیون های بالادستی نفت، گمرک ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا کرسی هایی به اتحادیه اختصاص داده شده است  و  که ما  از  این جایگاه استفاده کردیم . اما  حضور اتحادیه به عنوان واحدی که بیشترین گردش مالی را پس از دولت  در کشور دارد باید جدی تر باشد. اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با 310 عضو و با گردش مالی 15 میلیارد دلار در سال باید در تعیی فعالیت می کند و این واحد باید در  تصمیم گیری های کلان کشور نقش داشته باشد. 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۲
تعداد بازدید : ۵۴۱