استانداردسازی دست و پاگیر واحدهای تولیدی شده است

استانداردسازی دست و پاگیر واحدهای تولیدی شده است
احمد ابوترابی با بیان این که خام فروشی نفت منشا تمام معضلات واحدهای تولیدی است، گفت: قوانین مربوط بهاستانداردسازی سرعت تولید و صادرات را پایین آورده است.

 

 عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار اوپکس با  اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری  مبنی بر مخالفت با خام فروشی نفت گفت: تما معضلات ما از خام فروشی نشات می گیرد. درصورتی که می توان محصولاتی را تولید و با ارزش افزوده صادر کرد و شاهد اشتغالزایی در کشور هم بود. 

  ابوترابی با بیان اینکه کمبود خوراک مهمترین چالش  واحد های تولید کننده فرآورده های نفتی است، افزود:پیش از برجام وزارت نفت مجبور بود به بخض خصوصی نفت بدهد بنابراین مشکل کم تری برای خوراک داشتیم  اما اکنون این مساله  ایجاد شده است. 

 وی با اشاره به تسریع روند صادرات پس از برجام، گفت: بخشی از مشکلات برطرف شده است اما استانداردسازی یکی از مسائلی است که باعث کندی  در  تولید و صادرات   می شود چراکه از زمان سفارش مشتری خارجی  تا   تولید و صادرات سه تا 6  ماه  زمان صرف آنالیز و استانداردسازی می شود.

عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران  با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی فعال در حوزه نفت در سیاست گذاری های کشور افزود:  بخش خصوصی از دل تولید بیرون میآید و تمام مشکلات تولید را می داند بنابراین باید  از نظرات بخض خصوصی  در تصمیم گیری های کلان استفاده شود. 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۴۸۸