اجرای استانداردسازی در فضای تولید و صادرات عادلانه نیست

اجرای  استانداردسازی در فضای تولید و صادرات عادلانه نیست
مدیر عامل شرکت جلفا کیمیا نوین گفت: موانع استانداردسازی موجب از دست رفتن مشتریان خارجی می شود.

 علی  روغنی در گفتگو با خبرنگار اوپکس درباره مشکلات  تولید و صادرات فرآورده های نفت و گاز  گفت: به دلیل قوانین مربوط به استانداردسازی ،  روند تولید محصولات باید اعلام شود و گواهی استاندارد سازی را بگیرد. این روند حداقل 2 تا 3 ماه طول می کشد و این به کندی روند تولید و صادرات منجر می  شود.  

 وی افزود: با کوچک ترین تغییر در فرمولاسیون این روند تکرار می شود و این موضوع بسیار برای تولید کننده سخت است چراکه  در صنعت فرآورده های نفتی  ممکن است هر ساعت  نیاز به تغییر در فرمول احساس شود.

 عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران  در ادامه تصریح کرد: بسیاری از واحد های تولیدی گواهی خوشنامی از گمرک دارند  و نیازی به این طی این روند ندارند اما از زمانی که  تشکیل کمیته تعیین ماهیت به عهده گمرک قرارگرفته است روند طولانی برای آن مقرر شده است.

  روغنی با اشاره به این که اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی پیگیری های زیادی برای حل مساله انجام دادند، گفت: درحال حاضر  استانداردسازی باعث از دست رفتن برخی از مشتریان محصولات می شود. به طور کلی اگر گردش فعالیت وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات دیگر هم برطرف می شود ولی در غیر اینصورت مسائل و مشکلات روزبه روز بیشتر می شود .

مدیر عامل شرکت جلفا کیمیا نوین  به جرای برجام و بهبود  نسبی فضای تولید و صادرات اشاره  و تصریح کرد: این موضوع  گشایش اعتبار اسناد و  اصول بازرگانی خارجی کمک کرده است. 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۶۳۳