چرا نفت ایران برای ژاپنی ها جذاب است؟

چرا نفت ایران برای ژاپنی ها جذاب است؟
شرکت ژاپنی شوا شل تأیید کرد به معاملات نفتی خود با دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، با وجود فشارهای غرب به مشتریان آسیایی نفت ایران، شرکت ژاپنی شوا شل اعلام کرد به معاملات نفت خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.
به گفته منابع آگاه، قرارداد پیشین شوا شل با ایران، در ماه مارس سال جاری منقضی شده بود اما این شرکت قرارداد خود را تمدید کرده است و اکنون روزانه 60 تا 70 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند.
سوتومو یوشیوکا، مدیر مالی و بازرسی شوا شل در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاهش واردات نفت این کشور از ایران اعلام کرد تصمیم گیری درباره این مسئله، به تنهایی به عهده این شرکت نیست.
طبق اطلاعات رسمی دولت ژاپن، این کشور در ماه گذشته سال جاری میلادی روزانه 207 هزار و 812 بشکه نفت خام از ایران وارد می کرده که 6.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
شرکت جی ایکس نیپون اویل اند انرژی، بزرگترین پالایشگر نفت ژاپن ، با واردات روزانه 83 هزار بشکه نفت خام از ایران، بزرگترین خریدار نفت ایران در این کشور به شمار می آید.
ژاپن در سال 2011 میلادی با مصرف روزانه چهار میلیون و 418 هزار بشکه نفت، چهارمین مصرف کننده بزرگ این کالا در جهان به شمار می آمده و پس از زلزله و سونامی دو سال پیش، نیاز آن به نفت خام افزایش یافته است.

۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ۰۰:۵۵
تعداد بازدید : ۱,۰۲۹