ربوی بودن بانک های ایرانی چالش اصلی تولیدکنندگان است

ربوی بودن بانک های ایرانی چالش  اصلی تولیدکنندگان است
رئیس شورای ایران و آفریقا ربوی بودن سیستم بانکی را یکی از موانع اصلی فعالیت تولیدکنندگان فرآورده های نفتی دانست.

  حسن  خسروجردی  در گفتکو با خبرنگار اوپکس با  بیان اینکه  اجرای برجام  موانع مربوط به حمل و نقل را در حوزه صادرات حل کرد، گفت:  گشایش ال سی  به  یورو هم فرصت هایی را ایجاد می کند اما  به دلار هنوز هم غیر ممکن است.  به طور کلی گشایش ال سی  در شرایط حاضر نیاز کمی را برطرف می کند. نقل  و انتقالات بانکی گره های زیادی دارد که بخشی از آن به بانک های داخلی مربوط می شود.

 

 وی  ربوی بودن  بانک های داخلی را یکی از چالش های  صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی دانست و افزود:  سودهایی که برای تسهیلات تعیین می شود بسیاری از واحد ها را بدهکار کرده است  درحالیکه بانک ها  می توانند با روش های مختلف چنین مانعی را برطرف کنند. 

 

 خسروجردی افزود: مساله سودهای بالای بانک ها  غیر از بازجویی آنان از صادرکنندگان درباره ماهیت پول در انتقال پرداخت هاست.

 رئیس شورای ایران و افریقا  بابیان اینکه  منابع ورودی و خروجی پول در کشور از پایه های  مفسده خیز اقتصاد کشور است، گفت:  در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی  به عنوان منابع اصلی درآمد کشور و سازمان برنامه و بودجه هم به عنوان مرجع تصمیم گیری مخارج که نخبگان و جوانان  نقش های مهم در آن برعهده دارند احتمال نفوذ بیگانه   وجود دارد.

  خسروجردی  افزود: برای مقابله با این نفوذ بهتر است که مدیران شایسته و با تجربه  در هر قسمت   در سال های پایانی  خدمت خود را در سازمان برنامه و بودجه به کار بگیرند.

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۰۸
تعداد بازدید : ۷۷۱