موانع گمرک برای واردات تجهیزات مورد نیاز مشکل ساز شده است

موانع گمرک برای واردات تجهیزات مورد نیاز مشکل ساز شده است
مدیرعامل شرکت پارس هوای البرز با اشاره به موانع گمرک برای واردات سیلندرهای مورد نیاز در تولید گفت : با توجه به محدودیت در نقدینگی ، لزوم ارائه ضمانت بانکی مشکل ساز شده است.

 محمد آریان امین در گفتگو با خبرنگار اوپکس با اشاره به موانع گمرک برای واردات سیلندرهای  مورد نیاز برای تولید گازها گفت: ما سیلندرها را از کشورهای دیگر وارد میکنیم و پس از پرکردن گاز به کشورهای عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر میکنیم . در این بین گاهی واردات سیلندر با موانع گمرک روبرو می شود و ضمانت نامه بانکی با مبلغ بالا مورد نیاز است.

وی افزود: با توجه به محدودیت نقدینگی  این صنعت، اگر اتحادیه روالی را برای ایجاد ضمانت بانکی فراهم کند بسیاری از مشکلات ما حل می شود.
 
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران درخصوص تاثیر برجام بر فعالیت خود اطهار کرد: پیش از برجام شرکت های بین المللی در کشورهای دیگر حتی جواب ایمیل های ما را نمی دادند اما حالا این ارتباط برقرار شده است . ما پس از برجام موفق شدیم توزیع کننده رسمی شرکت Messer آلمانی شویم.

آریان امین  با بیان این که حاکمیت باید از جذب سرمایه های خارجی حمایت کند، گفت : انتقال ارزش افزوده سرمایه گذاری ها، اختصاص زمین و معافیت مالیاتی میتواند بخشی از حمایت ها باشد.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۵۰۴