نقاظ ضعف در پایین دستی پتروشیمی شناسائی شود/ توسعه صنایع پایین دستی سیاست یا قانون مشخصی ندارد

نقاظ ضعف در پایین دستی پتروشیمی شناسائی شود/ توسعه صنایع پایین دستی سیاست یا قانون مشخصی ندارد
آسیب شناسی چالش های موجود در مسیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می تواند فرایند تکمیل زنجیره ارزش را تسهیل کند.

مشاورموسسه مطالعات بین المللی انرژی درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی است از این رو باید نقاط ضعف این صنعت در پایین دستی شناسایی و اصلاح شود.
مهران امیر معینی با بیان این که باید تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر توسعه بالادستی این صنعت با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته و حتی برای تسریع در این امر، تخفیف هایی در برخی از مکان ها به سرمایه گذاران داده می شود. اما سیاست یا قانون کلی در بخش پایان دستی پتروشیمی وجود ندارد.
وی با اشاره به این که باید انگیزه کافی برای جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف این صنعت ایجاد شود، اظهار کرد: مذاکراتی در توسعه تمامی بخش های صنعت پتروشیمی با برخی از شرکت های معتبر بعد از برجام صورت گرفته است که این مذاکرات در صورت عملیاتی شدن در ایجاد ارزش افزوده این صنعت نقش آفرینی کند.
مشاور موسسه مطالعات بین المللی انرژی تصریح کرد: تداوم دولت تدبیر و امید در به سرانجام رسیدن مذاکرات انجام شده در این صنعت اثرگذاری بالایی خواهد داشت هم اکنون تفاهم نامه هایی در این صنعت به امضا رسیده است که امیدوارم هر چه زودتر این تفاهم نامه ها منتهی به قرارداد همکاری شود. براساس اطلاعات موجود گویا چند مذاکره در مرحله نیمه نهایی قرار دارد که این خبر در راه توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان بسیارخوشایند است.
امیر معینی با بیان این که این صنعت در چهار سال گذشته با رشد همراه بوده است و باید این رویه تداوم داشته باشند، اعلام کرد: ادامه مسیر باید با برنامه ریزی بیشتری همراه شود در این مسیر باید زنجیره ارزش پتروشیمی لحاظ شود.

۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۳۲۷