فروش ماهانه 5 میلیون لیتر سوخت از مراکز بانکرینگ منطقه بوشهر

فروش ماهانه 5 میلیون لیتر سوخت از مراکز بانکرینگ منطقه بوشهر
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: به طور میانگین ماهانه 5 میلیون لیتر سوخت گازوییل از طریق مراکز بانکرینگ منطقه بوشهر به فروش می رسد.

عبدالصاحب شمخانی در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: در این منطقه 58 جایگاه عرضه فرآورده فعال است که 16 جایگاه از این تعداد، ساحلی بوده و به قایق ها، شناورها و کشتی ها داخلی و خارجی سوخت عرضه می کنند که به طور میانگین این رقم در ماه گذشته از طریق فروش سوخت گازوییل، حدود 5 میلیون لیتر بوده است.

وی تاکید کرد: به قایق ها و شناورهایی که با پرچم ایران و در آبهای داخلی تردد می کنند، گازوییل با نرخ 150 تومان عرضه می شود.

شمخانی با تاکید بر این که بانکرینگ منطقه فقط شامل سوخت گازوییل است، گفت: قایق ها و شناورهایی داخلی که از خارج آبهای ایران و به صورت یک سر بار به ساحل می رسند می توانند از نرخ گازوییل 350 تومانی استفاده کنند و به باقی شناورها و کشتی ها خارجی سوخت با نرخ فوب خلیج فارس (1800 تا 2000 تومان به ازای هر لیتر) عرضه می شود.

وی افزود: 16 جایگاه ساحلی موجود در این منطقه در طول 707 کیلومتر ساحل استان بوشهر پراکنده شده اند که هر جایگاه تامین سوخت بخشی از ساحل این منطقه را به عهده دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر تاکید کرد: حدود 5 جایگاه جدید عرضه فرآورده در حال ساخت است که این جایگاه های جدید در مناطق گناوه، دیلم، مرکز شهر بوشهر، نزدیکی خورموج و در مسیر کنگان خواهد بود.

شمخانی درباره فروش روزانه سوخت در منطقه بوشهر گفت: در این منطقه به طور میانگین روزانه یک میلیون لیتر بنزین و 2 میلیون و 500 هزار لیتر گازوییل به فروش می رسد که این میزان فقط شامل استان بوشهر است و این منطقه تامین فرآورده جنوب استان فارس و کل منطقه کهکیلویه و بویراحمد را نیز به عهده دارد.

وی تصریح کرد: این منطقه گازوییل موردنیاز نیروگاه های برق عسلویه، گناوه و بوشهر را نیز تامین می کند که در فصول تزریق سوخت به این نیروگاه ها، مصرف گازوییل در این منطقه به روزانه 6 میلیون لیتر افزایش پیدا می کند.

فروش روزانه 160 هزار لیتری در 3 مرکز سوخت گیری منطقه بوشهر

مدیر شرکت پخش منطقه بوشهر گفت: در این منطقه سه مرکز سوخت گیری هوایی در فرودگاه های بوشهر، خارگ و عسلویه وجود دارد که فروش روزانه سوخت در این سه مرکز در مجموعه به طور میانگین روزانه 160 هزار لیتر است که حدود 80 هزار لیتر آن مربوط به مرکز سوخت گیری فرودگاه عسلویه است.

شمخانی تصریح کرد: در منطقه بوشهر در دو انبار ذخیره فرآورده های نفتی وجود دارد که اولی در شهر بوشهر با ظرفیت 300 میلیون لیتر و دومی در جزیره خارگ با ظرفیت 57 میلیون لیتر قرار دارد.

سهم 20 درصدی سوخت سی ان جی در سبد سوخت منطقه بوشهر

مدیر پخش منطقه بوشهر درباره وضعیت جایگاه های سی ان جی منطقه بوشهر با اشاره به ظرفیت بسیار مطلوب عرضه سی ان جی در این منطقه گفت: اگر چه استان بوشهر بیست و هشتمین استانی بود که گازرسانی شد، اما توسعه سی ان جی در این استان مطلوب بوده است و از سال 89 تا کنون، 20 جایگاه سی ان جی در این منطقه ساخته شده است که فروش گاز در این جایگاه ها، 15 درصد از سبد سوخت استان را تشکیل می دهد.

شمخانی با تاکید بر این که ساخت 20 جایگاه جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تمام این جایگاه های جدید، 80 تا 90 درصد پیشرفت دارند و کار احداث تمام آنها تا شهریور ماه سال آینده به پایان می رسد که این تعداد سهم سی ان جی را در سبد سوخت این استان تا 20 درصد افزایش می دهد.

۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۱۳
تعداد بازدید : ۹۸۶