حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی

حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس از جذب سرمایه گذاری های جدید و انتقال فناوری های نوین با مشارکت شرکت های معتبر بین المللی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی حمایت می کند.
حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارنیپنا با تاکید براین که سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی یکی از راه های جلوگیری از خام فروشی است اظهار کرد: از حضور شرکت های صاحب نام و معتبر خارجی در صنعت پتروشیمی ایران با هدف توسعه این صنعت و ارتقای فناوری حمایت می کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی یکی از راه های جلوگیری از خام فروشی است، این صنعت از نظر اقتصادی بازدهی بالایی داشته و تا حدی نیز می تواند اشتغالزایی ایجاد کند بنا بر این همه باید از توسعه متوازن این صنعت حمایت کنند.
امیری خامکانی با بیان این که صنایع بالادستی نفت و گاز به سرمایه گذاری نیازمند است، تصریح کرد: بدون تردید جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، منجر به توسعه اقتصادی  و همچنین توسعه صنعت بخش های مختلف صنعتی کشورمان خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی است که ارزش افزوده ایجاد می کند، گفت: بدون تردید سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی یکی از راه های جلوگیری از خام فروشی نفت است.
وی با تاکید بر حمایت کمیسیون انرژی مجلس از صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: در صنعت پتروشیمی باید قیمت تمام شده تولید کاهش و بهره وری و کیفیت افزایش یابد تا محصولات پتروشیمی ایران توان رقابت با سایر رقبای جهانی را داشته باشد.
امیری خامکانی تصریح کرد: در بخش خصوصی و غیر دولتی توانایی فنی و مهندسی خوبی وجود دارد و با وجود نیروی انسانی توانمندی که در این صنعت فعال هستند، پتروشیمی در سالیان گذشته رشد کرده است و همین امر یعنی دارا بودن نیروهای کار آمد و متخصص مزیتی ارزشمند برای صنعت پتروشیمی کشورمان به شمار می رود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: سرمایه خارجی در صنعت نفت، دانش و فناوری‌های تازه‌ ای را وارد این صنعت می ‌کند و رونق اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت از این رو باید زمینه را برای حضور شرکت های معتبر جهان با هدف جذب سرمایه و فناوری تسهیل کرد.
۱۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۳۸۴