ظرفیت های جدید پلی پروپیلن و پلی اتیلن در سراسر جهان

چندین ظرفیت جدید پلی پروپیلن و پلی اتیلن در سراسر جهان تاکنون آغاز به کار کرده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، البته برخی از این ظرفیت های جدید در نیمه دوم سال 2017 و بعد از آن راه اندازی می شوند.

این در حالی است که بازیکنان جهانی پلی الفین نگرانی خود را نسبت به منابع فزاینده ای که احتمالا به بازار پلی پروپیلن و پلی اتیلن در کوتاه مدت فشار وارد خواهد کرد، ابراز می کنند.

در چین پتروشیمی  Jiangsu Sailboat واحد LDPE / EVA خود را در ماه مه راه اندازی کرده است. این کارخانه ظرفیت تولید 355 هزارتن در سال را دارد. در ماه مه Zhong Tian He Chuang عملیات خود را در کارخانه پلی اتیلن سبک با ظرفیت 370 هزارتن پلی اتیلن سبک در سال آغاز کرده است.

علاوه بر این پتروشیمی Shenhua Ningmei چین خط تولید پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی خود را در ماه جولای راه اندازی کرده است، این کارخانه ظرفیت تولید 450 هزارتن در سال را دارد.

در کشورهای دیگری مانند: کانادا، ایالات متحده آمریکا، هند و ایران نیز برخی از ظرفیت های موجود در سال 2017 در جدول آمده است.

در همین حال، Exxonmobil در حال برنامه ریزی برای تاسیس کارخانه پلی اتیلن سبک خطی با 1.3 میلیون تن در سال 2018 است. انتظار می رود در سال 2019 میلادی، 400 هزارتن پلی اتیلن سبک خطی در روسیه تولید شود. در سال 2018 هم CNOOC و شرکت پتروشیمی شل (CSPC) برنامه ریزی کرده اند که کارخانه پلی اتیلن خود را با ظرفیت تولید  300 هزارتن پلی اتیلن سبک خطی و 400 هزارتن پلی اتیلن سنگین در سال راه اندازی کنند. در حالی که خط تولید پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت 250 هزارتن در سال آینده و در Jiutai در دسترس خواهد بود.

در همین حال، چین تاکنون مقدار قابل توجهی ظرفیت جدید پلی پروپیلن اضافه کرده است. کارخانه جدید Qinghai Yanhu در تاریخ 26 آوریل راه اندازی شد. این کارخانه قادر به تولید 160 هزارتن پلی پروپیلن در سال است. همچنین Zhong Jiang نیز در ماه آوریل کارخانه تولیدی خود را با ظرفیت 350 هزارتن در سال راه اندازی کرد.

همچنین  Zhongtian  و  Chuang با ظرفیت 350 هزارتن پلی پروپیلن در ماه مه راه اندازی شد. Yun Tian Hua’s هم در ماه ژوئن با ظرفیت 150 هزارتن پلی پروپیلن راه اندازی شد.

در ماه ژوئیه Shenhua Ningmei چین عملیات خود را با ظرفیت 600 هزارتن پلی پروپیلن آغاز می کند. در همین حال Haiwei نیز در حال برنامه ریزی برای راه اندازی کارخانه تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 200 هزارتن در ماه سپتامبر است.

علاوه بر این Jiutai Energy قصد دارد 350 هزارتن پلی پروپیلن در سال تولید کند، Hua Ting Mei Ye هم سال آینده کار خود را با ظرفیت 200 هزارتن پلی پروپیلن در سال آغاز می کند.

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۳۴۶