رشد ۸۳ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی در تیرماه ۹۶

رشد ۸۳ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی در تیرماه ۹۶
افزایش ارزش معاملات بورس انرژی در تیرماه سال ۹۶ درحالی صورت گرفته که عرضه برخی فرآورده‌های صادراتی همچون کالای نفت­ گاز، در رینگ بین­ الملل طی این ماه متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدعلی حسینی گفت: از معاملات صورت گرفته در این مدت، سهم رینگ داخلی یک هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال و رینگ بین‌الملل ۷۹۳ میلیارد ریال بوده در حالی که در تیرماه ۹۵۵ ارزش معاملات بازار فیزیکی معادل یک هزارو ۳۹۵ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ۸۳ درصدی ارزش معاملات در تیر ۹۶ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، اظهار داشت: حجم معاملات نیز از ۱۳۱ هزار و ۶۷۹ تن در سال ۹۵ به ۱۹۸ هزار ۱۴۵ تن در سال ۹۶ افزایش یافته است که این افزایش در حجم معاملات رشدی معادل ۵۰ درصد را نشان می‌دهد.

حسینی خاطر نشان کرد: افزایش ارزش معاملات در تیرماه سال ۹۶ درحالی صورت گرفته که عرضه برخی فرآورده‌های صادراتی همچون کالای نفت­ گاز شرکت ملی پخش فرآورده ­های نفتی ایران در رینگ بین ­الملل طی این ماه متوقف شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: توقف صادرات این محصول از مبادی مختلف، رینگ صادراتی بازار فیزیکی را با کاهش ۲۳ درصدی مواجه کرده اما در این مدت رینگ داخلی بازار فیزیکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۵۰ درصدی در حجم معاملات روبه ­رو بوده است.

مدیر عامل بورس انرژی درباره بیشترین کالای مورد استقبال خریداران گفت: کالای نفتای سنگین با ارزش معاملاتی بیش از ۹۲۵ میلیارد ریال بیشترین سهم از معاملات تیرماه بازار فیزیکی را به خود اختصاص داده و کالاهای حلال ۴۰۲ و میعانات گازی به ترتیب با ۶۵۷ میلیارد ریال و ۳۷۳ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۳۲۸