راه اندازی یک مجتمع جدید پتروشیمی در عربستان

آرامکو عربستان و داو کمیکال آمریکا در یک پروژه سرمایه گذاری جدید، یک مجتمع پتروشیمی دیگر می سازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مجتمع جدید به ارزش 20 میلیارد دلار است که متشکل از دو واحد پروپیلن اکسید و اتیلن اکسید است که با هدف تولید گریدهای متنوع و جدیدی تاسیس می شود.
بر اساس این گزارش، این مجتمع یکی از 26 مجتمع پتروشیمی شرکت صداره است که تقریبا تمامی آن ها در آستانه راه اندازی قرار دارند. این مجتمع همچنین یکی از 14 تاسیسات مجموعه پتروشیمی صداره است که تولیدکننده محصولات شیمیایی ویژه (specialty chemicals) در عربستان سعودی خواهد بود. 
این گزارش می افزاید: این شرکت در چند ماه گذشته تعدادی از مجتمع های واقع در مجموعه پتروشیمی خود را در بخش های مختلف راه اندازی کرده است.
بنا براعلام صداره، مجموعه پتروشیمی این شرکت، شامل 266 واحد یکپارچه در شهر صنعتی جبیل در شرق عربستان سعودی، بزرگترین تاسیسات پتروشیمی احداث شده در یک فاز (single phase) در جهان محسوب می شود. برای نمونه مجتمع تولید آمین (amines) صداره در هفته منتهی به جمعه 30 تیرماه شروع به کار کرد.
مجموعه یادشده با رسیدن به بهره برداری کامل، قادر به تولید سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مختلف پتروشیمی است. بسیاری از تولیدات این مجموعه برای اولین بار در عربستان تولید می شوند که گامی مهم در راستای توسعه صنایع پایین دستی بزرگترین صادرکننده نفت جهان به شمار می رود. 

منبع: نیپنا

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۲۵
تعداد بازدید : ۳۱۱