حمایت مجلس و بخش خصوصی از ادامه حضور زنگنه

حمایت مجلس و بخش خصوصی از ادامه حضور زنگنه
عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: دولت و نمایندگان مجلس و تشکل‌های بخش خصوصی از ادامه کار زنگنه حمایت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس سید حمید حسینی در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز در خصوص انتخاب زنگنه به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم گفت: با توجه به وضعیت صنعت نفت کشور و گزینه‌هایی که برای وزارت نفت مطرح  بودند، قطعا بیژن زنگنه بهترین گزینه است.

او در ادامه گفت: ایشان حمایت دولت و نمایندگان مجلس را خواهد داشت؛ چرا که علاوه براینکه جایگاه اجتماعی خوبی دارد، کارشناسان نفتی نیز دید مثبت و ویژه‌ای به ایشان دارند و تشکل‌های بخش خصوصی نیز از ادامه کار ایشان حمایت خواهند کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه «با توجه به اتمام پروژه‌های قبلی و پروژه‌های نیمه تمام، انتظار می‌رود زنگنه پروژه‌های جدید را راه‌اندازی کند»، گفت: امیدواریم شاهد به کارگیری ظرفیت‌های پیمانکاری ظرفیت‌های سازندگان و توان بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد ملی باشیم.

عضو اتاق مشترک ایران و عراق در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت در دولت دوازدهم اظهار کرد: قطعا ادامه افزایش تولید نفت و گاز باید از اهم برنامه‌های زنگنه باشد، با توجه به اینکه ما میادین غرب کارون و میادین بسیار دیگری داریم که به جذب منابع و سرمایه‌گذاری برای ادامه توسعه ظرفیت نفت نیاز دارد.

نظام رگولاتوری در نفت در دستور کار قرار بگیرد

حسینی در ادامه تصریح کرد: بحث رگولاتوری در نفت و تنظیم قوانین و مقررات با توجه به شرایط جدید کشور، اصل ۴۴ و شورای رقابت باید در دستور کار قرار بگیرد که هم سرمایه گذار داخلی و هم سرمایه گذار خارجی بداند که سازمان مستقلی وجود دارد که به مسائل آن رسیدگی می‌کند.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در خصوص مسائل مشکلات پرسنل شرکت نفت گفت: یکی از دغدغه‌های امروز پرسنل نفت، مسائل رفاهی و مسائل مادی است که اهمیت بسیاری دارد و وزیر نفت باید به این مساله توجه بیشتری داشته باشد.

منبع: انرژی امروز

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۸۰۱