نبض تولید کامپاند پلی پروپیلن جهان در دست ژاپنی ها

افزایش ظرفیت جهانی تولید کامپاند پلی پروپیلن شرکت میتسویی سبب خواهد شد تا تولید این محصول استراتژیک از سوی این شرکت ژاپنی افزایش قابل توجهی یابد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت میتسویی کمیکال ژاپن و زیرمجموعه این شرکت یعنی پرایم پلیمر به تازگی از تکمیل طرح توسعه ای افزایش ظرفیت جهانی کامپاند پلی پروپیلن (polypropylene compound) خود در ایالات متحده، مکزیک و هند خبر داد.

طرح توسعه ای جدید ضمن تامین رشد فزاینده تقاضا برای پلی پروپیلن مورد استفاده در صنایع خودروسازی، جایگاه شرکت میتسویی در بازارهای رو به رشد را تقویت می کند.

سه کشور یادشده قطب های تولید این محصول شرکت میتسویی در جهان به شمار می روند.

بر اساس این گزارش، پرایم پلیمر حاصل سرمایه گذاری مشترک (JV) شرکت های میتسویی کمیکال و شرکت نفت ایدمیتسو کوسان (Idemitsu Kosan) ژاپن است و هر یک از دو شرکت به ترتیب 65 و 35 درصد از سهام آن را در اختیار دارند.

یک خط تولید در ماه مه امسال در هند شروع به کار کرد و در ماه ژوئن دو خط تولید جدید در ایالات متحده و یک خط تولید در ماه ژوئیه در مکزیک به بهره برداری رسیدند. اروپا نیز شاهد افزایش ظرفیت پنچ هزار تن در سال بود. بر پایه این گزارش تمامی طرح های توسعه ای یادشده ظرفیت جهانی تولید را از 50 هزار تن به یک میلیون و پنج هزار تن در سال افزایش داد.

میتسویی کمیکال، شرکت صنایع شیمیایی ژاپنی است که در زمینه تولید مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی فعالیت دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از گروه میتسویی به شمار می رود.  

دفتر مرکزی این شرکت در منطقه شیئودومه، میناتو، توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.

منبع: نیپنا 

۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۵۶۱