جذب نمایندگان توسط وزارتخانه‌ها ممنوع شود

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: جذب نمایندگان پس از پایان دوره شان توسط وزارتخانه ها موجب فساد و رانت دو طرفه می شود بر همین اساس باید به آن توجه کرد و برای آن راهکار پیدا کرد.

به گزارش اوپکس هدایت الله خادمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز» درباره ادعایش در نطق مخالف وزیر نفت مبنی بر استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت گفت: اینکه وزارت نفت یا هر وزارتخانه دیگری نمایندگانی را که دوره  حضورشان در مجلس به پایان رسیده و به هر دلیلی نتوانسته‌اند دوباره وارد مجلس شوند، جذب و استخدام کند؛ به نظر من اشتباه است.

شان مجلس ثناگویی و تمجیدگری نیست

وی در ادامه افزود: این کار موجب می‌شود نمایندگان از جایگاه وکیل الملة بودن به جایگاه وکیل الدولة تنزل یابند. شان مجلس نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشد. به عبارتی نباید نمایندگان قبل از پایان دوره نمایندگی نباید به فکر آن باشند که در کدام وزارت خانه عضو و استخدام شوند.

خادمی با بیان اینکه آقای زنگنه در این زمینه صادقانه پاسخ داد، تصریح کرد: ایشان به صورت شفاف در جواب صحبت های من گفت که به من نیروهایی از نمایندگان ادوار مجلس معرفی کردند و من هم آنها را در وزارتخانه جذب کرده ام.

وی با بیان اینکه چنین رویه ای بر انجام وظیفه نمایندگی اثر می‌گذارد، تاکید کرد: مردم به نمایندگان رای داده اند که وظیفه نظارتیشان را انجام دهند. اگر برخی نمایندگان تصورشان این باشد که پس از مجلس باید جذب وزارتخانه شوند و از بخش ها و سازمان هایی که در آن بوده‌اند انتقال پیدا می‌کنند، دست و پا بسته  و به نوعی کارمند دولت می‌شوند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «ملت ما نمایندگان ثناگو و تمجیدگر نمی‌خواهد»، گفت: نماینده باید ناظر باشد و به وظیفه خود عمل کند. مگر مدرس، کاشانی و مصدق نماینده نبودند؟ وظیفه نماینده احسنت گفتن نبوده و نیست.

جذب نمایندگان توسط وزارتخانه‌ها ممنوع شود

وی در ادامه افزود: به نظر من باید جذب نمایندگان توسط وزارتخانه ها ممنوع شود. آقای زنگنه می گوید که نمایندگان بیکار می شوند و باید برای آنها فکری کرد. اما بالاخره این افراد پیش از ورود به مجلس کاری داشتند؛ پس از خروج از مجلس هم به همان کار و سازمان بازگردند. اینکه به دلیل نگرانی از بیکاری آنها وزارتخانه ها به جذب نیرو بپردازند اشتباه است.

خادمی با بیان اینکه امید به استخدام در وزارتخانه‌ها موجب ساکت ماندن نمایندگان می‌شود، تصریح کرد: یکی از وزارتخانه های جذاب برای پست گرفتن وزارت نفت است. نمایندگان اگر به فکر استخدام و گرفتن پست در این وزارتخانه باشند، چگونه می توانند در  جایگاه نظارتی خواهان پاسخ از آن وزارتخانه باشند؟ اگر همینطور پیش برود می توانیم در برخی وزارتخانه ها مجلس ادوار راه بیندازیم.

وی در پایان گفت: این رویه موجب فساد و رانت دوطرفه می شود بر همین اساس باید به آن توجه کرد و برای آن راهکار پیدا کرد.

۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۴۴
تعداد بازدید : ۵۱۰