دولت تاجر خوبی نیست، اقتصاد را باید به مردم واگذار کرد

دولت تاجر خوبی نیست، اقتصاد را باید به مردم واگذار کرد
عضو هیات رییسه مجلس درباره عمومی کردن اقتصاد و تاثیر آن براقتصاد مقاومتی گفت: دولت تاجر خوبی نیست و باید به مردم اعتماد کرده و اقتصاد را به آنها واگذار کنیم.
شاهین محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت:دولت باید زمینه کار و امنیت را برای بخش خصوصی فراهم کند تا با این واگذاری اقتصاد سریعتر حرکت کند ضمن اینکه دولت هم باید بر اجرای کار نظارت کند تا بخش خصوصی از مسیر خود خارج نشود.

نماینده مردم کازرون درمجلس شورای اسلامی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن براقتصاد در ادامه افزود:پرهیز از هزینه های غیر ضروری و تکیه بر مصارف ضروری توسط دستگاهها و قوای سه گانه و تامین نیازهای مردم از لازمه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد:جهت گیری و تبلیغات صدا وسیما و رسانه ها باید به سمت استفاده از تولید داخل باشد واز مردم بخواهند که از کالای داخلی استفاده کنند و حتی المقدور از کالای غیر ضروری و غیر ایرانی بپرهیزند ضمن اینکه تولید کنندگان هم کیفیت کالاهای ایرانی را افزایش دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ما ایرانی ها به دلیل سرشت انقلابیمان که یک انقلاب ارزشی و مقاومتی است نیازمند یک اقتصاد مقاومتی هستیم و باید درمقابل زیاده خواهی ها و تعدی دشمنان انقلاب باید بایستیم و مقاومت کنیم.

وی گفت: قطعا اقتصاد مقاومتی به معنای بهره نبردن از دانش و توان وظرفیت های دیگران نیست اما به معنای استفاده ازظرفیت و تولیدات داخلی است به نحوی که اگر دشمن تمام درها را به روی ما بست بتوانیم با تکیه بر توان داخلی نیازهای خود را تامین کنیم.

محمد صادقی حمایت تمام و کمال از تولید و حذف بروکراسی اداری در دریافت تسهیلات و موافقتهای اصولی را درمقاومتی شدن اقتصاد ضروری دانست وتصریح کرد: تولیدکننده باید قدرت مانور فراوانی داشته باشد و بتواند تصمیماتش را سریع بگیرد وعملیاتی کند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس٬ شاخصه اقتصاد مقاومتی را چالاک بودن آن عنوان کرد و گفت: یک اقتصاد چالاک خود را به راحتی با شرایط منطبق می کند.

نماینده مردم کازرون درمجلس افزود: باید بازارهایی که درصادرات و واردات به راحتی می توان به آنها دست پیدا کرد را شناسایی و نباید تنها به غرب تکیه کرد.

وی درباره عمومی کردن اقتصاد و تاثیر آن براقتصاد مقاومتی گفت: مبنای مقاومتی شدن اقتصاد عمومی کردن آن است ،من اقتصاد دان نیستم اما از بسیاری از علمای دین و صاحبان اندیشه شنیده ام که مبنای اقتصاد دراسلام ، دولت نیست.

نماینده مردم کازرون درمجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت درراستای عمومی شدن اقتصاد گفت: قدمهایی دراین زمینه برداشته شده است اما فکر می کنم تا رسیدن به اقتصاد چالاک مبتنی بر حضور مردم و تکیه بر بخش خصوصی راه زیادی درپیش است.

۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۰۲
تعداد بازدید : ۹۲۸