اقتصاد راباید به مردم واگذار کردتا زمینه عبور از تحریم ها فراهم شود

اقتصاد راباید به مردم واگذار کردتا زمینه عبور از تحریم ها فراهم شود
عضو هیات رییسه مجلس درباره عمومی کردن اقتصاد و تاثیر آن درمقاومتی شدن آن گفت: درحال حاضر ۹۵ درصد اقتصاد دولتی است واین درحالی است که مردم باید امور را دردست بگیرند و خودشان با کاهش هزینه ها زمینه عبور از تحریم ها را فراهم کنند.
علیرضا منادی سفیدان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها شکل اولیه به خود گرفته است به نحوی که به گفته دولت ۲۰ درصد درمصرف حامل های انرژی صرفه جویی شده که این صرفه جویی ۱۵ میلیارد تومان به نفع کشور بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی درادامه افزود : خوب است که این روش ادامه پیدا کند و با کاهش درمصرف وواردات و حمایت از تولید داخل بتوانیم از تحریم ها عبور کنیم.

منادی سفیدان درباره اقتصاد مقاومتی وزمینه تحقق آن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است کشور را درمقابل فشارها و تحریم های غرب و ایادی استکبار حفظ می کند.

وی درباره عمومی کردن اقتصاد و تاثیر آن درمقاومتی شدن آن گفت: درحال حاضر ۹۵ درصد اقتصاد دولتی است واین درحالی است که مردم باید امور را دردست بگیرند و خودشان با کاهش هزینه ها زمینه عبور از تحریم ها را فراهم کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درادامه درباره عملکرد دولت درواگذاری امور به مردم افزود: دولت دراین راستا موفق عمل نکرده است اما اقداماتش دراین راستا به نسبت دولت های قبل خوب بوده است.

گفتنی است مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از محققان، پژوهشگران، متخصصان و نوآوران در عرصه علم و فناوری، و مسئولان شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در ۸ مرداد با بیان این‌که یکی از راه‌های عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی ، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه یک واقعیتی است که می بایست محقق شود./

۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۰۶
تعداد بازدید : ۹۱۴