نگاهی به دورنمای بازار پی وی سی در ماه آگوست و سپتامبر

معامله‌کنندگان پی وی سی اندونزیایی مشغول ارزیابی دورنمای بازار ماه آگوست و سپتامبر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، به دنبال اعلام یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی مبنی بر افزایش قابل توجه قیمت‌ها برای ماه سپتامبر؛ چندین معامله‌کننده‌ی پی وی سی در اندونزی اعم از تاجران و تبدیل‌کنندگان، دورنمای بازار داخلی در این ماه و ماه بعد را ارزیابی کردند.

به دنبال روند افزایش قیمت‌ها در بازار چین، افزایش قیمت‌های اتیلن و تعطیلی کارخانه‌ی پی وی سی در شهر مایلیائو به منظور تعمیرات، این تولیدکننده‌ی بزرگ قیمت‌های پی وی سی ماه سپتامبر خود در آسیا را با افزایش محسوس 60 دلار در هر تن اعلام کرد.

یک مصرف‌کننده‌ی پی وی سی در اندونزی، پس از اعلام قیمت‌های ابتداییِ ماه سپتامبر، اظهار داشت: «ما از این افزایش قیمت در نرخ اعلام‌شده توسط تولیدکننده شگفت‌زده شدیم و این نرخ از پیش‌بینی‌های ما درباره افزایش‌های 20 تا 30 دلاری در هر تن هم فراتر رفت. وضعیت تقاضا در داخل اندونزی همچنان ناراضی‌کننده باقی می‌ماند. بنابراین، احتمالاً افزایش قیمت از سوی این تولیدکننده در قیمت‌های بازار داخلی بازتابی نخواهد داشت. با وجود این، انتظار داریم در ماه سپتامبر وضعیت خرید بهتری را در بازار ببینیم.

یک تاجر فعال در این کشور گفت: «فکر می‌کنیم بازار داخلی آن‌قدر قوی نیست که افزایش قیمت از سوی این تولیدکننده را به طور کامل هضم و جذب کند. در حال حاضر خریداران عمدتاً منفعل و درحاشیه هستند چراکه برای خریدهای تازه در این رقم‌ها جدید دچار شک و تردید شده‌اند. ما قبل از تصمیم‌گیری درباره‌ی قدم بعدی‌مان، منتظر اعلام قیمت‌های جدید تولیدکنندگان در بازار داخلی خواهیم بود.»

قیمت‌های پی وی سی گرید k67 یک تولیدکننده برای ماه آگوست در بازار داخلی بین 900 تا 930 دلار در هر تن (FD اندونزی و نقد) باقی ماند. چندین تاجر اعلام کردند: «این تولیدکننده ممکن است طی روزهای آتی قیمت‌های خود را برای ماه سپتامبر به 920 تا 950 دلار در هر تن (FD و نقد) افزایش دهد.»

منبع: پتروتحلیل

۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۲۸۰