واحد الفین پتروشیمی ایلام ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/جلوگیری از هدر رفت میلیون ها دلار سرمایه ملی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، یارالله نصیری اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه پتروشیمی استان ایلام هزینه شده و یا در حال اجراست که این میزان اعتبار بیانگر تحول بزرگ استان در حوزه پتروشیمی است.

وی گفت: واحدهای پتروشیمی ایرانیان ، مهران، دهلران ، هلیلان و فاز دوم پتروشیمی ایلام از جمله این طرح ها است.

نصیری تصریح: دو واحد «الفین» و «اس ار یو» در پتروشیمی در مراحل نهایی و بهره‌برداری هستند، واحد الفین پتروشیمی ایلام بیش از ۸۶ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و عقد قرارداد پژوهشی با دانشگاه ایلام هم اکنون بررسی اولیه طرح های وابسته به محصولات پتروشیمی در دست مطالعه بوده و تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد که  بسیار خوشبین هستیم در طی چند سال آتی شاهد رشد سرمایه گذاری های بیشتر و احداث واحدهای متعدد وابسته به این صنعت در استان باشیم.

نصیری تصریح کرد: بالغ بر ۶۳ درصد از واحدهای صنعتی استان فعال هستند و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت استان مشغول کار هستند.

وی گفت: بیش از ۴۰ واحد نیز در سال جاری برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: ۱۱ طرح بزرگ و تاثیرگذار استان شامل فاز سولفات پتاسیم ایوان، کوشا غرب، فولاد ایوان، فولادگستر آتنا در شباب، استیل کرد دره‌شهر، الفین و سولفور زدایی و سیمان دهلران در استان یا بهره‌برداری شده‌اند یا در حال بهره‌برداری هستند و ۳۵ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


بهره برداری از واحد الفین تحول عظیمی در اقتصاد و صنعت استان رقم خواهد زد

مهرداد شهپر رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این ارتباط گفت: بهره برداری از واحد الفین تحول عظیمی در اقتصاد و صنعت استان رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: در صورت بهره برداری از واحد الفین از هدر رفت میلیون ها دلار سرمایه ملی در مشعل پالایشگاه گاز ایلام جلوگیری خواهد شد.

پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزارتن و ساعتی ۴۰ تن پلی اتیلن را داراست، بیش از ۹۵ درصد از پرسنل پتروشیمی ایلام بومی هستند.

در مجموع بیش از سه هزار نفر نیرو در شرکت پتروشیمی ایلام مشغول کار هستند که با آغاز کار واحد پروپیلن ۳۰۰ نفر دیگر استخدام خواهند شد.

منبع:پترون

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۴۸۷