آمادگی برای عرضه دوباره نفت خام در بورس کالا

آمادگی برای عرضه دوباره نفت خام در بورس کالا
معاون وزیر نفت اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران آمادگی عرضه مجدد نفت خام در تالار بورس بین‌المللی کیش را دارد.
گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد قلعه بانی ـ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ـ اظهار کرد: از نظر شرکت ملی نفت ایران بورس نفت از سال گذشته راه اندازی شده است اما با وجود شرکت‌هایی که ساز و کار خرید نفت را نداشتند با عدم عرضه مواجه شد، در عین حال شرکت ملی نفت ایران هم اکنون آماده عرضه مجدد نفت در بورس کالا است.

 

 

 

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران همچون سال گذشته آمادگی عرضه نفت را دارد اما نکته حائز اهمیت این است که شرکت ملی نفت ایران نمی تواند نفت را ارزانتر از آنچه در قانون بودجه است و کمتر از نرخ صادراتی نفت عرضه کند.

 

 

 

قلعه بانی با بیان اینکه سازمان بورس آمادگی دارد تا انتشار اوراق سلف را با رضایت شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار دهد، گفت: این در حالی است که پیشنهاد افزایش سود اوراق سلف نیز به نسبت اوراق مشارکت از سوی سازمان بورس مطرح شده است.

 

 

 

وی افزود: سال گذشته با سازمان بورس و وزارت امور اقتصادی و دارایی مذاکراتی انجام شد و موانع پیش رو نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: به زودی شرکت ملی نفت ایران با سازمان بورس و وزارت امور اقتصادی و دارائی مذاکراتی خواهد داشت و نسبت به عرضه اوراق سلف اقدام خواهد کرد.

 

 

 

معاون وزیر نفت همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با بیان اینکه حدود 98 درصد از میادین مشترک نفت و گاز کشور تعیین تکلیف شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از سال گذشته انجام شده، قرار است تعیین تکلیف 2 درصد باقی مانده از میادین مشترک طی 5 ماه آینده انجام و قراردادهای توسعه‌ای آن منعقد شود.

 

 

 

وی تاکید کرد: با تعیین تکلیف میادین مشترک باقی مانده و انعقاد قراردادهای مربوط به آن، تمامی این میادین به پروژه‌های در حال توسعه و یا آماده برای توسعه تبدیل خواهند شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه اوراق مشارکت فلات قاره در شهریور ماه منتشر خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله حدود 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شرکت فلات قاره عرضه خواهد شد، این در حالی است که در مهر ماه نیز شرکت ملی نفت ایران اقدام به انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت نفت و گاز پارس خواهد کرد و در فاز بعدی یک هزار میلیارد تومان مجددا برای شرکت نفت و گاز پارس منتشر خواهد شد.

۴ شهریور ۱۳۹۱ ۱۶:۳۵
تعداد بازدید : ۹۸۶