سرمایه گذاری 2.8 میلیارد دلاری چینی ها در صنعت پتروشیمی عمان

هلدینگ دالیان مینگ یوآن چین در نظر دارد یک مجتمع پتروشیمی با سرمایه ای به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون دلار را در عمان بسازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، شرکت هلدینگ دالیان مینگ یوآن مستقر در دالیان چین در نظر دارد یک پروژه پتروشیمی با سرمایه ای به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون دلار را در پارک صنعتی چین- عمان (China-Oman industrial park) واقع در عمان احداث کند.

بر اساس گزارش چاینا دیلی (China Daily)، شرکت هلدینگ دالیان مینگ یوآن طی مراسم معرفی منطقه ویژه اقتصادی الدقم عمان (Duqm Special Economic Zone) در شهر دالیان استان لیائونینگ واقع در شمال شرق چین،  از برنامه خود برای طرح توسعه ای یادشده خبر داد.

این شرکت یک قرارداد سرمایه گذاری را با منطقه ویژه اقتصادی الدقم برای احداث یک پروژه با ظرفیت تولید 10 میلیون تن محصولات الفینی و متانول به امضاء رساند.

انتظار می رود اولین فاز این طرح توسعه ای با سرمایه حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلار اجرایی و در نتیجه آن یک میلیون و 800 هزار تن ظرفیت جدید تولید محصولات الفینی ایجاد شود.

برپایه این گزارش ، ارزش تولید سالانه این پروژه می تواند به 919 میلیون دلار برسد.

این گزارش می افزاید: تولیدات این طرح می تواند امکان دسترسی به خوارک ارزان قیمت تر برای مجتمع های پتروشیمی شرکت هلدینگ دالیان مینگ یوآن، مستقر در منطقه اقتصادی Changxingdao دالیان (Dalian Changxingdao Economic Zone)، را فراهم سازد.

منبع: نیپنا 

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۳۹۲