اختصاص 15.4 میلیارد دلار اعتبار در پروژه های شرکت ملی نفت

اختصاص 15.4 میلیارد دلار اعتبار در پروژه های شرکت ملی نفت
15 میلیارد و 400 میلیون دلار اعتبار برای اجرای 26 پروژه مهر ماندگار در شرکت ملی نفت و شرکت های زیرمجموعه آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، طرح ها و پروژه های مهر ماندگار شرکت ملی نفت ایران که در قالب 26 پروژه تعریف شده است، حداکثر تا خرداد 1392 با استانداردهای کیفی و کمی لازم به بهره برداری می رسد.

بر اساس ارزشیابی معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح های مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از اسفند 1390 تاکنون، حدود 15 میلیارد و 400 میلیون دلار اعتبار از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و سایر منابع اعتباری برای اجرای طرح های مهر ماندگار در شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شد.

بر اساس برنامه، 12 پروژه در قالب مهر ماندگار در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 6 پروژه در شرکت نفت و گاز پارس، سه پروژه در شرکت نفت فلات قاره ایران، چهار پروژه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و یک پروژه در شرکت مهندسی و توسعه نفت اجرایی خواهد شد.

تخصیص اعتبار و بودجه های پرداختی نیز در این گزارش ها از سوی معاونت بررسی امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح های مدیریت برنامه ریزی تلفیقی انجام می شود.

بر اساس برنامه ریزی، طرح ها و پروژه های مهر ماندگار شرکت ملی نفت ایران حداکثر تا خرداد 1392 با استانداردهای کیفی و کمی لازم به بهره برداری می رسد.

مهندس گوهری، معاون بررسی و امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح ها از اختصاص هفت میلیارد و 500 میلیون دلار از اعتبارهای در نظر گرفته شده برای طرح های مهر ماندگار در بودجه سال 1391 خبر داده بود.

ارزش کل اعتبار برنامه ریزی شده برای طرح های مهر ماندگار 15.4 میلیارد دلار است که حدود پنج میلیارد و 500 میلیون دلار آن در سال 1390 برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته و دو میلیارد و 500 میلیون دلار آن نیز برای سال 1392 در نظر گرفته شده است.

بر اساس ابلاغ مصوبه های هیئت دولت، معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح های مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح ها و تنگناهای پیش روی آنها نشست های پیاپی با مجریان این طرح ها برگزار کرده است و گزارش آخرین روند اجرای این طرح ها در قالب کاربرگ های ویژه به کارگروه اجرایی طرح های مهر ماندگار وزارت نفت (اداره کل نظارت بر طرح های وزارت نفت) که زیر مجموعه ستاد راهبردی طرح های مهر ماندگار(معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت) است، به صورت دوره ای و در نهایت گزارش هایی به دستیار ویژه رئیس جمهوری ارائه می شود.

۲ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۲۳
تعداد بازدید : ۱,۰۲۲