توسعه صنعت پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی

توسعه صنعت پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: باید بتوانیم صنعت پتروشیمی را با ایجاد ارزش افزوده، هرچه بیشتر با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی توسعه دهیم و در این مسیر یکی از راه‌های توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی سرمایه گذاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در گفت و گو با افق انرژی با تاکید بر این که برای  کاهش خام فروشی نفت باید صنعت پتروشیمی را توسعه دهیم، تصریح کرد: بهترین راه حل برای این که خام فروشی نکنیم این است که به جای صادرات هیدرو کربن ها،آن ها را به محصولات پتروشیمی تبدیل کنیم و ارزش افزوده به آن اضافه کنیم و باید بتوانیم صنعت پتروشیمی را با ایجاد ارزش افزوده، هرچه بیشتر با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی توسعه دهیم.

مهدوی با اشاره به این که باید به صحبت های زده شده در باره کم شدن خام فروشی عمل شود، گفت: ما در بخش نفت و گاز اگر بخواهیم خام فروشی رو به حداقل برسانیم باید صنعت پتروشیمی را گسترش دهیم و با سرمایه گذاری در این بخش مواد خام را تبدیل به محصول کنیم و آن ها را به کشور های دیگر صادر کنیم که همه این ها لازمه همکاری های مشترک است.

 

ایران پلاست یازدهم نمایشگاهی برای توسعه صنعت پتروشیمی است

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران  با بیان این که  وضعیت نمایشگاه ایران پلاست  نسبت به دوره های قبل بهتر شده است، گفت: در ایران پلاست یازدهم زمینه برای سرمایه گذاری و توسعه در صنعت پتروشیمی ایران خیلی بهتر شده. کشورهای خارجی که در این نمایشگاه شرکت کردند  با توانمندی ها و فعالیت شرکت های داخلی ما آشنا می شوند و همچنین صنایع بالا دستی و تکمیلی پتروشیمی باید از این فرصت برای ارائه محصولات خود استفاده کند.

مهدوی افزود: نمایشگاه ها محلی برای برقراری ارتباطات هستند و سرمایه گذاران و خریداران زیادی در نمایشگاه ها شرکت می کنند و ما باید از این فرصت برای انتقال تکنولوژی و عرضه محصولات و  توانمندی‌های صنعت پتروشیمی ایران بهترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به این که حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست برای ما بسیار مفید است، تصریح کرد: این نشان دهنده این است که یک فضای خوب کسب و کار و امن برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که باعث شده شرکت های خارجی با وجود تحریم های جدید در این نمایشگاه حضور داشته باشند .

مهد.ی گفت:  نمایشگاه‌هایی همچون ایران پلاست، می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت حوزه پتروشیمی شده و توانمندی‌های این صنعت را نیز به دنیا معرفی کند و همچنین زمینه ساز سرمایه گذاری های جدید و شتاب در توسعه صنایع پایین دستی شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: کشورهای مختلفی برای فاینانس کردن با ایران و سرمایه گذاری در ایران صحبت کرده اند که این ها همه نشانه ای از وجود یک صنعت پر مزیت و  در حال رشد مانند صنعت پتروشیمی در ایران است.

۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۴۹۹