انصاری:دولت بخش خصوصی را برای فروش نفت وارد گود نکرد

انصاری:دولت بخش خصوصی را برای فروش نفت وارد گود نکرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی به بازار فروش نفت فراهم کند، گفت:دولت هنوز نتوانسته است، ۳۰ درصد از فروش نفت را بخش خصوصی واگذار کند.
 

سیدسعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگرای خانه ملت تصریح کرد: دولت و مجلس باید راهکارهای مختلف را برای دور زدن تحریم‌‎ها برگزینند و یکی از بهترین راهکارها استفاده از توان بخش خصوصی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در بهره گیری از توان بخش خصوصی، یادآور شد: بخش خصوصی توانایی دور زدن تحریم‌ها را دارد و باید  از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

وی با اشاره به توافق بانک مرکزی، وزارت نفت و بخش خصوصی در اواسط تیرماه مبنی بر فروش ۳۰ درصدی نفت بوسیله بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش خصوصی توانایی بالایی دارد و می‌تواند در عرصه فروش نفت هم ورود پیدا کند.

انصاری با بیان اینکه دولت دهم در ورد بخش خصوصی و در واگذاری‌ها خوب عمل نکرده است، تصریح کرد: با وجود دستگاه‌های نظارتی در کشور احتمال بروز تخلف در واگذاری فروش نفت توسط بخش خصوصی بسیار کم است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس وزارت نفت را مسئول نظارت بر بخش خصوصی برای فروش برشمرد و تأکید کرد: مجلس و سازمان بازرسی هم در زمان بروز تخلف به مسائل رسیدگی می‌کنند به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد./

۴ شهریور ۱۳۹۱ ۱۶:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۲۱۲