بهره برداری از پایانه صادرات فرآورده های نفتی در بندرشهیدرجایی

بهره برداری از پایانه صادرات فرآورده های نفتی در بندرشهیدرجایی
پایانه صادرات کانتینری فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی آماده افتتاح رسمی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پروژه احداث پایانه ای صادراتی به منظور صادرات فرآورده های نفتی از طریق بارگیری در کانتینر در بندر شهید رجایی آماده بهره برداری رسمی در هفته دولت است.
این پروژه در زمینی به مساحت ده هکتار در اراضی پس کرانه بندرشهید رجائی با عقد اجاره با سازمان بنادر و دریانوردی توسط شرکت صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی ایران اجرا شده است.با بهره برداری از این پایانه صادراتی، می توان سالیانه مقادیر زیادی از تولیدات نفتی را از طریق کانتینر صادر کرد. از اینرو در مدار سرویس قرارگرفتن این پایانه صادراتی کمک بزرگی به رشد صادرات فرآورده های نفتی کشور خواهد بود.
با توجه به زمین 10 هکتاری این پروژه امکان انجام فعالیتهای صادراتی و وارداتی با به کارگیری همزمان حدود سیزده هزار کانتینر وجود دارد.
هم اکنون این پایانه صادراتی با ظرفیت سالانه 250 هزار تن در مدار بهره برداری قرار گرفته است تا در دوره احداث و بهره برداری 25 ساله توسعه یافته و به ظرفیت نهائی 72 هزار TEU کانتینر برسد.برنامه ریزی شده تا این پایانه صادراتی توسط شرکت پیمانکار به ماشین آلات روز دنیا در خصوص خدمات بندری جهت انتقال، انبار، تخلیه، بارگیری و جا به جائی کانتینرها مجهز شود.
۷ شهریور ۱۳۹۱ ۰۰:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۱۰۱