بهرام‌نیا: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در کل کشور باید یکسان باشد

بهرام‌نیا: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در کل کشور باید یکسان باشد
رییس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: لازمه ایجاد اشتغال و تحول در اقتصاد توجه به بخش پتروشیمی‌هاست که باید تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سطح کشور یکسان باشد و وزارت نفت یکجانبه قوانین را اعمال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه «نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باید در سراسر کشور یکسان باشد» گفت: اگر زمانی شرایطی مانند منطقه محروم، زیان‌ده بودن و یا عدم دسترسی به آب وجود داشته باشد شرایطی استثنایی بوده و قابل قبول است اما تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با یک بام و دو هوا پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس همچنین افزود: در مجموع اگر بنا داریم اشتغال ایجاد شود، اقتصاد تحول یابد، از رکود خارج شویم، از واردات جلوگیری و به صادرات اضافه کنیم لازمه آن توجه به بخش پتروشیمی و به ویژه خوراک آن است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به خاطر اینکه در سطح کشور تعادل‌بخشی ایجاد و تولیدات ارتقا پیدا کند و اشتغال و عدالت اجتماعی در جامعه حاکم باشد لازمه‌اش این است که وزارت نفت به همه بخش‌ها نگاه یکجانبه داشته باشد و مقررات را اعمال کند در غیر این صورت باید تجدیدنظر شود.

رییس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «اگر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مبادله‌ای نباشد بهتر است» گفت: نرخ آزاد شاید معقول باشد اما در هر حال چه نرخ آزاد باشد و چه مبادله‌ای، باید پتروشیمی‌هایی که در اختیار بخش خصوصی هستند مورد حمایت قرار گیرند. اگر این‌چنین نشود تاثیری نخواهد داشت.

۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۴۰۸