اجرای طرح برند، نظارت مردم بر مردم است

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، اجرای طرح برند را نظارت مردم بر مردم عنوان کرد و گفت : با وجود اینکه اجرای طرح برند برای اجراکنندگان مزایایی را به دنبال خواهد داشت اما هیچ الزامی برای تحت پوشش رفتن آن نیست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در نشستی با مدیران مناطق که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت : ۷۰ درصد بودجه شرکت ملی پخش بابت کارمزد و حمل نقل هزینه می شود.

وی با بیان اینکه توزیع، نظارت و تامین فرآورده‌های نفتی بر عهده شرکت ملی پخش است، اظهار کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، نقش نظارتی دولت در این حوزه افزایش و نقش اجرایی آن کاهش خواهد یافت.

موسوی‌خواه مجاری عرضه سوخت و شرکت‌های حمل و نقل را دو بال اصلی در توزیع سوخت نام برد و افزود: برای شفاف سازی در برخی زمینه‌ها تغییراتی در دستورعمل های اولیه داده شده و اصلاحیه‌ها همه نشان دهنده آن است که این شرکت به منظور هر چه بهتر اجرا شدن طرح و منتفع شدن بخش‌های مربوطه، تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات شاخص و تلاش خوبی در مناطق انجام شده که مستلزم تلاش بیشتری است، از مدیران مناطق خواست تا به منظور انجام هماهنگی و ایجاد انسجام بیشتر در میان بخش‌ها، نشست‌هایی را با مجاری عرضه، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های برند و همچنین انجمن صنفی برگزار و نتیجه را در گزارشی به ستاد اعلام کنند.

اطلاع رسانی دقیق و شفاف در اجرای طرح برند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع رسانی دقیق و شفاف در اجرای طرح برند از سوی مدیر و مسئولان مناطق را در دستور کار قرار داد و گفت: در این زمینه برخی داده‌های درست و نادرست در مراکز سیاسی و اجتماعی در استان‌ها و متعاقب آن در کشور انتشار می یابد که انتظار می‌رود به منظور آگاهی بیشتر از اجرای این طرح، اطلاع رسانی دقیقی انجام شود.

وی ادامه داد : هدف این است که با تعامل و ایجاد آرامش در دو بخش اصلی آماری (مجاری عرضه و شرکت های حمل و نقل) این طرح را با اطمینان خاطر بیشتر اجرایی کنیم.

موسوی خواه عنوان کرد: در حال حاضر شرکت ملی پخش به عنوان یک شرکت خدماتی شناخته شده و از تامین تا توزیع و نظارت را برعهده دارد در حالی که وظیفه این شرکت باید حاکمیتی و نظارتی باشد و وظایف پایین دستی که خیلی هم مهم است به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در بخشی از سخنان خود اصلی ترین موضوع در بخش حمل و نقل را عقد قرار داد بلند مدت شرکت‌های زنجیره ای با شرکت‌های حمل و نقل برشمرد و گفت: شرکت‌های زنجیره ای مکلف هستند با عقد قراردادهای بلند مدت، امنیت شغلی را برای این بخش ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: از همین امروز این آرامش را در بخش حمل و نقل کشور ایجاد کنید و اگر نیازی هست کارگروهی از ستاد در مناطق حضور پیدا کنند و وظیفه ما ارائه پاسخ شفاف است.

وی اظهارکرد : اعتبار ۴۸ ساعته برای شرکت‌های برند نیز از سوی مدیریت مالی شرکت ملی پخش اعلام و ابلاغ شده و اگر سوالی و موضوعی در این زمینه هست اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.

۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۵۲
شانا |
تعداد بازدید : ۵۹۴