جزئیات فروش اولین محموله نفتی با حضور وزیر و فعالان بخش‌خصوصی بررسی‌می‌شود

جزئیات فروش اولین محموله نفتی با حضور وزیر و فعالان بخش‌خصوصی بررسی‌می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی جزئیات فروش اولین محموله نفتی با حضور وزیر و فعالان بخش خصوصی نفت در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای فروش از صفرتا ۱۰۰ اعلام آمادگی کرده است و وزارت نفت باید از این فرصت بهترین بهره را ببرد.
سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه فروش نفت از سوی بخش خصوصی در اولین جلسه کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نفت بررسی می‌شود، گفت: جزئیات فروش اولین محموله نفتی و توافقات صورت گرفته میان وزارت نفت و بخش خصوصی و فعالیت‌های این بخش در عرصه فروش نفت را به کمیسیون انرژی گزارش می‌دهد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: قراراست در نشست آتی کمیسیون انرژی وزیر نفت از فعالیت‌هایش در اجلاس غیرمتعهدها و ورود به بازارهای غیررسمی گزارشی به کمیسیون ارائه دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور روز گذشته بخش خصوصی برق در کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: دعوت از فعالان بخش خصوصی نفت همراه با وزیر نفت در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های وزارت نفت و بخش خصوصی در حاشیه اجلاس نم فعالیت گسترده‌ای بود، ادامه داد:‌ فروش نفت توسط بخش خصوصی از سیاست‌های بلندمدت وزارت نفت بوده و برای دور زدن تحریم‌ها فعال کردن بیش از پیش بخش خصوصی ضرورت دارد.

موسوی‌نژاد با بیان این خبر که چندین شرکت بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند که علاوه بر فروش نفت وظیفه حمل و نقل آن را هم به عهده بگیرند، تأکید کرد:‌ این شرکت‌ها حاضر شده‌اند که از صفر تا صد فروش نفت را به عهده بگیرند و وزارت نفت هم باید از این ظرفیت موجود کمال بهره را ببرد.

وی یادآور شد: فروش نفت ازسوی بخش خصوصی یکی ازراهبردهای موثر پیشنهادی به وزارت نفت از سوی کمیسیون انرژی بود؛ در شرایط فعلی می‌شود به گونه‌ای عمل کرد که بخش خصوصی وارد صحنه شود و ضرورت عملیاتی شدن این مهم در مقطع کنونی بیش از گذشته احساس می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه راهی به جز ورود بخش خصوصی درعرصه فروش نفت نداریم، گفت: با فروش اولین محموله نفتی باب جدیدی از فعالیت‌های نفتی برای کشورمان باز می‌شود.

به گزارش خانه ملت، پیش از این یکی از اعضای کمیسیون انرژی اعلام کرده بود: با وجود توافق‌های صورت گرفته مبنی بر فروش ۲۰ تا ۳۰ لیتری نفت توسط بخش خصوصی اما شرایط برای حضور این بخش مهیا نیست و این بخش هم هنوز موفق به فروش یک لیتر نفت هم نشده است؛ اما روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها از صدور نخستین محموله نفت ایران توسط بخش خصوصی خبر داد ولی در خصوص جزئیات آن سکوت کرد./

۲۳ شهریور ۱۳۹۱ ۰۳:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۲۴۷