لزوم شتاب در ایجاد یک رگولاتوری قدرتمند برای صنعت پتروشیمی

لزوم شتاب در ایجاد یک رگولاتوری قدرتمند برای صنعت پتروشیمی
توجه به منافع ملی، همسو کردن برنامه ها با برنامه کلان دولت، شفافیت و استفاده از بهترین فناوری ها از مزایای تشکیل رگولاتوری است.
عادل نژاد سلیم مدیرعامل پیشین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر ضرورت همگرایی و تعامل میان شرکت های پتروشیمی اظهار کرد: دولت باید کم کم از حوزه تصدی گری خارج شده و بعد حاکمیت خود را تقویت کند. در واقع تدوین‌ قوانین مناسب داشته باشد و کنترل مدیریتی انجام دهد و در این مسیر تشکیل رگولاتوری قدرتمند می تواند روابط میان شرکت های پتروشیمی را تحکیم بخشد.
وی افزود: امیدواریم بحث هایی که در مورد رگولاتوری انجام شده است هر چه سریعتر محقق شود. برای رسیدن به آن شرایط باید ‌اتاق بازرگانی ها فعال شده و ایده آل این است که سرمایه ها، ‌بانک،‌ بخش خصوصی باهم در جهت تولید ملی همکاری داشته باشند.
نژاد سلیم گفت: از همین رو در ایران نیز باید اتاق های بازرگانی فعال شده و سرمایه های بخش خصوصی به سمت تولید هدایت شود و تصمیم گیری در اقتصاد برعهده بخش خصوصی و نخبگان اقتصاد در جهت اهداف کلان کشور و منافع ملی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به این موارد، رگولاتوری در صنعت پتروشیمی باید با همکاری بخش خصوصی و دولت نوشته شود زیرا دولت حق حاکمیت دارد و باید خط قرمز های کشور را تعیین کند. قطعا در تدوین رگولاتوری بخش خصوصی واقعی حضور داشته باشد ، ساختار مطلوب آن است که بخش خصوصی این موضوع را تدوین کرده و دولت بخش حاکمیت خود را اعمال کند و پس از تصویب در مجلس قانونی شود.
۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۳۸۴