ایران نفت خود را چگونه به فروش می رساند

ایران نفت خود را چگونه به فروش می رساند
خبرگزاری رویترز مدعی شد که ایران با استفاده از یک پرچم پانامایی اقدام به تخلیه میلیون ها بشکه نفت در یک بندر کوچک و نامعلوم کرده در مالزی کرده است .
رویترز با این ادعا که این اطلاعات را از داده های کشتیرانی بدست آورده است افزوده است که نفت خام ایران شبانه در کشتی های خالی تخلیه می شود و منتظر مشتریان آسیایی خود می مانند . بنا براین گزارش ایران نفت خود را در بندر لوبان مالزی که وسعت آن به اندازه مانهاتان است تخلیه می کند .
بنا براین گزارش حداقل دو نفتکش بزرگ در هفته های اخیر بار خود را تخلیه کرده اند و چندین نفتکش ایرانی دیگر نیز عازم این بندر هستند .
رویترز مدعی است که یک نفتکش به بندر چین اعزام شده است در حالی که سه نفتکش دیگر که حجم ان به اندازه ۶ میلیون بشکه است به مقاصد نامعلومی حرکت کرده اند .
بندر لوبان بنا براین گزارش ، کمتر از ۱۰ کیلومتر ساحل دارد و معمولا برای پارک کشتی ها به کار می رود تا ذخیره کردن نفت . افراد مطلع می گویند که این بندر محل ایده آلی برای فروش نفت به نام غیرایرانی به خریداران است .
در همین رابطه یک بیمه گر نفتکش گفته است که نفتکش تحت پوشش بیمه او نفت را از یک نفتکش ایرانی گرفته است و در تاریخ ۱۶ آگوست هم دولت بریتانیا مطلع بوده است .
۳۱ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۳۹۲