وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی جزو موفق‌ترین وزارتخانه‌هاست

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث رسیدگی به مناطق پیرامونی تاسیسات، راه‌سازی، کمک به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در زمینه اجرای برنامه‌های درازمدت زیست‌ محیطی و بیابان‌زدایی، شرکت‌های نفتی در جنوب کشور همواره پیشگام بوده‌اند.
علی گلمرادی، نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همکاری وزارت نفت در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، به خبرنگار شانا گفت: صنعت نفت، مادر صنایع و اصلی‌ترین مزیت اقتصادی استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود. البته جنوب کشور در بسیاری از زمینه‌ها رتبه نخست را داراست، اما به علت این‌که خاستگاه و مرکز اصلی تولید و صادرات نفت خام کشور محسوب می‌شود، این مزیت‌ آن قابل مقایسه با مزیت‌های دیگر نیست.

وی افزود: صنعت نفت به سبب قدمت، وسعت حوزه عملیات و درآمیختگی با شهرها و مناطق مسکونی، از همان ابتدای کار و پیش از آن‌که قوانینی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی وضع شود، کمک‌هایی در قالب خدمات اجتماعی و عمران و آبادی به مناطق پیرامونی ارائه داده است، به‌گونه‌ای که در برهه‌ای از زمان بنا به‌ ضرورت تولید، با گسیل امکانات، شهرهای بزرگ و مدرنی را بنیان نهاده و زیرساخت‌های پیشرفته‌ای تدارک دیده است.

گلمرادی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با احیای بحث مسئولیت‌های اجتماعی، در این مسیر موفق‌تر بوده و شواهد نشان می‌دهد که رویکرد جدید وزارت نفت نیز جلوگیری از تکرار تجربه‌های گذشته و تضمین توسعه‌ای متوازن و پایدار است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث رسیدگی به مناطق پیرامونی تاسیسات، راه‌سازی، کمک به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در زمینه اجرای برنامه‌های درازمدت زیست‌ محیطی و بیابان‌زدایی، شرکت‌های نفتی در جنوب کشور همواره پیشگام بوده‌اند.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس افزود: آثار و نتایج اقدام‌های مثبت وزارت نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی در بلندمدت آشکار می‌شود، اما بدون تردید کمک به فراهم کردن امکانات در روستاها، تامین آب آشامیدنی، احداث مدرسه، مراکز درمانی، راه و زیرساخت‌های ارتباطی از گسترش بحران مهاجرت از روستاها به شهرها و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند.


۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۲۲۴