حذف واسطه ها از چرخه تولید تا توزیع محصولات پتروشیمی

حذف واسطه ها از چرخه تولید تا توزیع محصولات پتروشیمی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: حمایت از تولید کنندگان صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی در دستورکار سازمان قرار دارد تا مواد اولیه و تکمیلی این صنعت بدون واسطه به دست تولید کنندگان برسد.

به گزارش شانا‌، فخراله مولایی در آیین بهره برداری از شرکت پادنا پلیمر قزوین با بیان این که در شرایط کنونی ایجاد اشتغال از اساسی ترین نیازهای جامعه محسوب می شود، گفت: حمایت دولت از تولیدکنندگان صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی برای تولید مواد خام اولیه برای محصولات پلیمری، از برنامه های اساسی این سازمان بوده است تا مواد اولیه و تکمیلی پتروشیمی بودن واسطه به دست تولید کنندگان برسد .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امضای تفاهمنامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: از جمله مشوق های این تفاهمنامه، تخصیص معافیت های مالیاتی به طرح های تکمیلی پتروشیمی، ارائه تخفیف در واگذاری اراضی به سرمایه گذاران همچنین افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی است.

بر پایه این گزارش، شرکت پادنا پلیمر، تولید کننده مستریچ پلی پروپیلن، پلیمرهای تقویت شده وگرانول کامپوزیت است که با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی و 4 میلیون دلاری که 65 نفر اشتغال زایی به همراه داشته است، به بهره برداری رسید.

به گزارش شانا، چندی پیش تفاهمنامه همکاری مشترک میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به امضا رسید.

این تفاهمنامه به منظور ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه شهرک های صنعتی، هماهنگی و همکاری حداکثری برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع تکمیلی شامل پایین دستی پتروشیمی، همکاری برای آسان سازی توسعه وضعیت صنایع پتروشیمی و نظارت مشترک بر طرح های صنایع پتروشیمی به امضا رسید.

بر اساس بندهایی از این تفاهمنامه، مهندس عبدالحسین بیات، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مهندس فخرالله مولایی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، توافق کردند شرکت های متبوعشان در زمینه های جذب سرمایه در طرح های صنعت پتروشیمی در حوزه صنایع تکمیلی و زیرساخت های توسعه متوازن تکمیلی پتروشیمی مطالعه و بررسی احداث شهرک های جدید (پتروشیمی شهرها) شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تدوین آیین نامه تسهیلات و مشخصات لازم برای جذب سرمایه و نیز تقویت و ایجاد خوشه های صنعتی جدید در حوزه صنایع تکمیلی پتروشیمی در شهرک های تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی با یکدیگر همکاری مستمر داشته باشند.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۲۲:۰۱
تعداد بازدید : ۱,۲۰۰