تشکیل بانک نفت در انتظار مجوز بانک مرکزی است

تشکیل بانک نفت در انتظار مجوز بانک مرکزی است
معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت درباره تشکیل بانک نفت گفت: برای تشکیل بانک نفت به مجوز بانک مرکزی نیاز داریم واگر مجوز بدهند، استقبال می کنیم.
 

به گزارش شانا، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت در این باره که آیا بودجه ۹۲ انقباضی تر بسته خواهد شد یا خیر، گفت: بودجه کشور با توجه به مقدورات و متناسب با برنامه های دولت و اولویت طرح های تملک دارایی بسته می شود و هم اکنون نمی توان گفت که انبساطی است یا انقباضی.

محسن خجسته مهر با بیان این که همیشه تمام درآمدهای نفتی هزینه نمی شود، درباره مازاد درآمدهای نفتی کشور اظهارکرد: قیمت نفت در بودجه بر اساس هر بشکه ۸۵ دلار بسته شده است، اما قیمت نفت روند صعودی دارد و بیش از رقم پیش بینی شده است.

معاون وزیر نفت در ادامه به خانه ملت گفت: درباره تفریغ بودجه ۸۹ در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وزارت نفت پرسیده شد که با حضور معاونان وزیر در جلسه کمیسیون به پرسش ها پاسخ داده شد.

کمیسیون انرژی، مجوز بانک نفت صادر شود

دکتر سید مسعود میرکاظمی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم، پیش تر در گفت و گو با خبرنگار شانا (شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱) ضمن مطلوب خواندن طرح تاسیس بانک صنعت نفت و این موضوع که بانک نفت را بخش خصوصی تشکیل می دهد، خواستار شتاب بخشی به روند ارائه مجوز بانک صنعت نفت از سوی بانک مرکزی شده بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی از بانک ها که شرایط به مراتب کمتر از بانک صنعت نفت را داشته اند، مجوز گرفته اند؛ در حالی که مجوز بانک نفت همچنان در نوبت و این موضوع در مجلس قابل رسیدگی است.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۲۲:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۱۱۰