اولین گمرک اختصاصی نفت بزودی راه اندازی می شود

اولین گمرک اختصاصی نفت بزودی راه اندازی می شود
رییس کل گمرک ایران گفت: اولین گمرک اختصاصی نفت ظرف چند ماه آینده راه اندازی می شود.
ˈعباس معمارنژادˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه گمرک نفت، افزود: اخیرا تفاهم نامه گمرک اختصاصی برای نفت به امضا رسیده و امور مربوط به راه اندازی آن در حال انجام است.

به گفته وی، تا کنون دو گمرک اختصاصی ذوب آهن و فولاد مبارکه نیز راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: گمرکات اختصاصی بر اساس قانون قدیم و جدید می تواند ایجاد شود و یک سازمان و یک شرکت که دارای حجم زیادی از واردات است و میزان تنوع وارداتی آن نیز کم باشد، می تواند تقاضای ایجاد آن را ارایه کند.

معمارنژاد، با بیان آن که، دو نوع گمرک تخصصی و اختصاصی در کشور وجود دارد، افزود: در گمرک تخصصی برخی از کالاهای خاص وارد یا صادر می شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس برای 19 یا 20 قلم کالا گمرک اختصاصی داریم که گمرکات فرش، وسایل مربوط به فناوری و لاستیک خودرو از جمله آنها است.

معمار نژاد ادامه داد: کالاهایی که ارزیابی آنها در صادرات و واردات نیاز به تخصص دارد در گمرکات خاص ساماندهی شده، زیرا در این صورت کار با سرعت انجام می شود.

یادآور می شود: پیش از این ˈرستم قاسمیˈ وزیر نفت در حاشیه امضای تفاهم نامه گمرک اختصاصی نفت گفته بود این گمرک در شهر های تهران، بندر عباس، بندر امام خمینی(ره) و عسلویه راه اندازی می شود.

۱۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۶۷۲