بازگشایى نماد پالایشگاه نفت تهران در فرابورس

بازگشایى نماد پالایشگاه نفت تهران در فرابورس
در بازار فرابورس نماد معاملاتى پالایشگاه نفت تهران براى عرضه اولیه ۳ میلیون و ۶۱ هزار سهم شرکت براى اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران بازگشایى شد.

به گزارش ایسنا، در این عرضه اولیه که در جریان آن ۵ درصد سهام «شتران» در فرابورس عرضه مى شود، صرفاظ توسط کارگزاران داراى مجوز فعالیت در فرابورس صورت مى گیرد و کلیه درخواست هاى خرید اخذ شده توسط کارگزاران جهت عرضه اولیه، باید به قیمت محدود باشد.

همچنین سهمیه درنظر گرفته شده براى هر کارگزارى به همراه تمامى شعب حداکثر ۳۷ هزار سهم است و خرید بیش از سهمیه مجاز منجر به ابطال کل خرید کارگزارى مى شود. علاوه بر سهمیه در نظر گرفته شده براى هر کارگزارى، سهمیه در نظر گرفته شده براى مشتریان آنلاین حداکثر ۱۰۰ سهم است؛علاوه بر این با توجه به درج نماد معاملاتى شرکت مذکور در بازار دوم فرابورس ایران و محدودیت هاى موجود در اساسنامه صندوق هاى سرمایه گذارى مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه اى جهت خرید سهام در بازار دوم فرابورس ایران ندارند. 

 در عرضه اولیه این سهم کارگزاران مى توانند از کد خرید گروهى (ددد) استفاده کنند و پس از آن با توجه به قیمت درخواست هاى خرید، اولویت زمانى درخواست خریدها و منطقه جغرافیائى که درخواست خرید در آن از متقاضى اخذ شده است، نسبت به تخصیص سهام اقدام کنند و حتى الامکان به همه متقاضیانى که درخواست خرید کتبى ارائه کرده اند، اعم از حقیقى یا حقوقى، سهمیه اى را تخصیص دهند.

بر اساس اعلام مدیریت بازار مسوولیت تخصیص عادلانه سهام بین مشتریان هر کارگزارى در عرضه اولیه به عهده وى خواهد بود و مطابق با ماده ۵۹ دستورالعمل معاملات فرابورس ایران، صرفا سهامداران متعهد عرضه مى توانند سهام خود را در روز عرضه اولیه، عرضه کنند.
 
 

۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۷:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۲۶۲