سخنگوی جدید اتحادیه اوپکس تعیین شد

سخنگوی جدید اتحادیه اوپکس تعیین شد
"احسان باقریان" نائب رئیس و عضو کمیسیون شیمیایی و گاز اتحادیه، به عنوان سخنگوی جدید اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی منصوب شد .
باقریان در خصوص اهداف سخنگوی اتحادیه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اوپکس گفت : ارتقای جایگاه اتحادیه اوپکس، حل مشکلات اعضا و شبکه سازی برون سازمانی و درون سازمانی، سه رویکرد اصلی هیئت مدیره اتحادیه اوپکس بوده و هست . لذا در نظر است در گام نخست علاوه بر رعایت این سه رویکرد، به عنوان سخنگوی جدید اتحادیه نیز " اطلاع رسانی و برندینگ اتحادیه " را در رسانه ها سرلوحه کار قرار دهیم .
وی در خصوص جزئیات رسانه ای نمودن اتحادیه گفت : علی رغم موفقیت قابل توجه اتحادیه در صادرات غیرنفتی کشور، جایگاه و نقش فعلی اتحادیه بر بسیاری از مسئولین مرتبط، نمایندگان مجلس و نهادهای موازی پوشیده و ناآشنا است . بسیاری از تصمیمات در حوزه سیاست های ارزی بدون استعلام نظرات اتحادیه اوپکس اتفاق افتاده است در حالی که صادرات 7 میلیارد دلاری اعضای این اتحادیه در مواجهه با مجموع 45 میلیارد دلاری غیرنفتی کشور در سال 96، بیانگر تاثیرگذاری این اتحادیه به عنوان بزرگترین تشکل خصوصی صادراتی کشور بوده است .
اعضای اتحادیه اوپکس با تولید قیر در امور عمرانی و آبادی کشور سهیم بوده و با بازیافت روغن های کارکرده سهمی در حفظ محیط زیست دارند همچنین در سالهای متمادی تولید و صادرات پارافین، ایجاد ارزش افزوده در صنایع پایین دستی پالایشی توسط واحدهای هیدروکربنی، صادرات تولیدات شیمیایی با ارزش بالا و حضور بزرگترین تولیدکنندگان متانول و آروماتیک جهان در این اتحادیه از جمله مواردی است که در بعد رسانه ای کاستی هایی در آنها صورت گرفته است و این خدمات ملی اتحادیه در حوزه اطلاع رسانی مهجور مانده است .
باقریان در خصوص پویایی در خبررسانی و خبرسازی اتحادیه افزود : از تمامی اعضای اتحادیه خواهشمندیم مشکلات صنفی، شرکتی و نظرات راهبردی خود را در حوزه مشتقات نفتی و اقتصادی بیان داشته و راهکارهای توسعه صادرات را نیز جهت پیگیری های رسمی و رسانه ای اعلام نمایند .
سخنگوی کنونی اتحادیه اوپکس در پایان گفت : از جناب آقای دکتر حسینی که طی مدت همکاری با اتحادیه در سمت سخنگو از منافع اعضا و منافع جمعی اتحادیه به خوبی دفاع می نمودند تشکر و قدردانی نموده و بر تداوم حضور ایشان در کنار اعضای اتحادیه تاکید داشته  و امیدواریم از مشورت ها و راهکارهای مفید ایشان کماکان بهره مند گردیم .
۲۶ آذر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۴۸۹