بنگاه‌های اقتصادی موفق بخش خصوصی تشویق می‌شوند

بنگاه‌های اقتصادی موفق بخش خصوصی تشویق می‌شوند
رییس سازمان خصوصی سازی گفت: بنگاه های اقتصادی موفق بخش خصوصی که بر اساس اصل 44 واگذار شده اند معرفی و مورد حمایت و تشویق قرار خواهند گرفت.
رییس سازمان خصوصی سازی گفت: بنگاه های اقتصادی موفق بخش خصوصی که بر اساس اصل 44 واگذار شده اند معرفی و مورد حمایت و تشویق قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه بورس پول نیوز، محمد رحیم احمدوند در نخستین نشست کمیته فرهنگی - تبلیغی سازمان خصوصی سازی با محوریت اصل 44 قانون اساسی، گفت: بسیاری از بنگاه های اقتصادی که بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شده اند عملکرد موفق و قابل قبولی دارند که لازم است برای فرهنگ سازی در این باره به جامعه معرفی شوند و سازمان خصوصی سازی نیز در این راستا برنامه هایی برای تشویق و معرفی آنان در دست اقدام دارد.

وی افزود: همه عرصه ها سازمان خصوصی سازی به صورت بورس، فرابورس، مزایده و مذاکره و به صورت کاملاً رقابتی حضور دارد و تمام فرایند امر واگذاری شفاف و قابل مشاهده برای همه مردم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر و مشارکت آحاد مردم در واگذاری ها لازم است فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد که با تشکیل کمیته فرهنگی و تبلیغی متشکل از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، این مهم انجام خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا کمیته تلاش خواهد کرد همه امور مربوط به فرآیند قبل از واگذاری، حین واگذاری و پس از واگذاری به صورت رقابتی و شفاف به اطلاع آحاد مردم رسانده شود .

رئیس سازمان خصوصی سازی با تقدیر از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما که فعالیت های رسانه ای آنان در جهت شفافیت و ارتقاء سطح بینش عمومی جامعه در بحث خصوصی سازی و تحقق اصل 44 قانون اساسی بوده است بر تداوم این فعالیت ها تاکید کرد و گفت: همچنان نیازمند همراهی ، تشریک مساعی و ارائه راهکار از سوی آگاهان، کارشناسان و نخبگان در فضایی صمیمانه و امید آفرین هستیم .

وی تاکید کرد : امروز خوشبختانه همه مسئولان ارشد نظام در این موضوع اتفاق نظر دارند که اقتصاد بر پایه توان ، مدیریت و مالکیت بخش خصوصی، اقتصاد موفق ، پویا و دارای ظرفیت توسعه ، سود آوری و کارآفرینی است و مقام معظم رهبری نیز با درایت و عنایت ویژه در تأیید ، تصویب و ابلاغ سیاست های اصل 44 راه را برای مشارکت بخش خصوصی هموار فرمودند ، از این رو مهمترین بخش کار که آگاه سازی و عمومی کردن فرایند خصوصی سازی است که باید بیش از پیش بر آن اهتمام ورزیده شود .

احمدوند ادامه داد : دولت در بحث خصوصی سازی بسیار جدی وارد عمل شده و به دنبال شفافیت کامل ، انتقال مالکیت بنگاه ها و بخش هایی از وظایف دولت قابل واگذاری به موجب اصل 44 قانون اساسی است و مسیر حرکت روندی معقول ، منطقی و البته دارای نقاط قوت فراوانی است که ممکن است ضعف هایی هم در این راستا از جمله در بخش اطلاع رسانی و فرهنگسازی باشد که امید داریم با همراهی همه دستگاهها بتوانیم آنرا به سامان کنیم .

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: توسعه بینش فرهنگی جامعه نسبت به افزایش نقش بخش خصوصی در بازار کار و سرمایه ، تبیین گذر از اقتصاد دولتی و تصدی امور اقتصادی توسط مردم ، بسترسازی فرهنگی برای پذیرش اعمال حاکمیت به جای اعمال تصدی گری توسط دولت ، ترویج فرهنگ کار آفرینی، سرمایه گذاری مولد و تجلیل از فعالان اقتصادی موفق ، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش خصوصی وتعاونی و اشاعه فرهنگ رقابت سالم و مقابله با رفتارهای اقتصادی انحصار گرایانه از جمله تکالیف قانونی در خصوصی سازی است که در بند سوم ماده 42 قانون اصل 44 بر آن تاکید شده که از مسیر فرهنگی ، تبلیغی و اطلاع رسانی بایستی انجام گیرد.

وی در پایان از تشکیل جلسات مستمر کمیته فرهنگی و تبلیغی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در این عرصه مهم اطلاعات و باورهای مردم به بخش خصوصی و اصل مهم خصوصی سازی را ارتقاء بخشیم و نیازمند همراهی همه مسئولان، کارشناسان و رسانه‌ها هستیم.
۲۱ مهر ۱۳۹۱ ۲۰:۵۵
تعداد بازدید : ۹۶۵