سازمان ملی استاندارد مرجع تأیید فنی تجهیزات نفتی شد

سازمان ملی استاندارد مرجع تأیید فنی تجهیزات نفتی شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس از انتخاب سازمان ملی استاندارد به عنوان مرجع اصلی تأیید استاندارد تجهیزات نفتی با استفاده از آزمایشگاه‌های نفتی این سازمان خبر داد.
 

 

جلیل جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه جلسه گذشته کمیسیون انرژی در خصوص تعیین مرجع اصلی تأیید استاندارد تجهیزات نفتی، اظهار داشت: مرجع تأیید کننده استاندارد کالاها و تجهیزات تولیدی داخل کشور به جز 2 مورد استانداردهای انرژی هسته‌ای و تجهیزات دفاعی بر عهده آزمایشگاه‌های مرجع سازمان ملی استاندارد خواهد بود.

وی افزود: در خصوص تأیید استاندارد تجهیزات نفتی بحث‌های بسیاری در کمیسیون انجام شد که نهایتا با توجه به اطمینان خاطری که مسئولین این سازمان به اعضای کمیسیون مبنی بر توانایی استانداردسازی تمام تجهیزات نفتی دادند، تصمیم بر این شد تا تأیید این تجهیزات توسط سازمان ملی استاندارد با استفاده از آزمایشگاه نفتی انجام شود.

جعفری افزود: نقشه راه کمیسیون انرژی از دیگر موارد مطرح شده بود تا کمیته نفت و گاز نقشه راه کمیسیون را طی 4 سال آینده ارائه کند که با رأی اکثریت نمایندگان حاضر به تصویب رسید.

نماینده مردم خلخال در مجلس ادامه داد: کمیته انرژی‌های نو و هسته‌ای نیز نقشه راه را به طور کامل ارائه کرد و سیاست‌گذاری‌های آن با دید مثبت اکثریت اعضای کمیسیون به تصویب رسید.

۲۵ مهر ۱۳۹۱ ۰۹:۲۶
تعداد بازدید : ۹۳۶