خصوصی سازی به شعار برای دولت تبدیل شده است

خصوصی سازی به شعار برای دولت تبدیل شده است
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد نسبت به واگذاری امور به بخش خصوصی و سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: خصوصی سازی در کشوربه شعار برای دولت‌ها تبدیل شده اما متاسفانه هیچ یک از دولت ها همکاری لازم را با این مقوله نداشته اند.
مجید جلیل سرقلعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به شرایط موجود اقتصادی کشور، روند واگذاری امور به بخش خصوصی و تحقق اهداف اصل ۴۴قانون اساسی تاکنون مناسب نبوده که دولت باید به آن توجه داشته باشد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌ها در واگذاری امور به بخش خصوصی توسط دولت این است که دولت می‌بایست در کنار واگذاری‌ها از این بخش حمایت کرده و زمینه سرمایه‌گذاری در امور مختلف را برای بخش خصوصی فراهم کند، زیرا در غیر اینصورت نمی‌توان به آینده خصوصی‌سازی در کشور امیدوار بود.

وی اظهارداشت: طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار که در مجلس تصویب شد فرصت مناسبی برای توسعه و حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور است.

این نماینده مجلس نهم، تأکید کرد: در طول سال های گذشته اجرای اصل ۴۴قانون اساسی به اندازه لازم موفق نبوده است و آنچه دراین قانون به عنوان هدف تعریف شده محقق نشده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس با تاکید بر این که دولت از محدود شدن اختیارات خود می ترسد،گفت: دولت به جای آن که به بخش خصوصی امکان فعالیت دهد و عرصه هایی که در قانون تعریف شده است در اختیار این بخش گذارد خود شروع به راه اندازی بخش شبه دولتی کرد و آن را به عنوان بخش خصوصی معرفی کرد.

وی با انتقاد از این که دولت بخشی از بدنه خود را جدا و آن را به عنوان بخش خصوصی معرفی کرد، افزود: بخشی از فعالان عرصه دولتی تغییر نام دادند و از دولتی به شبه دولتی تبدیل شدند و بعد از آن خود را به جای بخش خصوصی معرفی کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان یادآور شد: خصوصی سازی در کشوربه شعار برای دولت‌ها تبدیل شده اما متاسفانه هیچ یک از دولت ها همکاری لازم را با این مقوله نداشته اند

۳۰ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۲۶۵