سهم نفت در بودجه سال 92 باید به صفر برسد

سهم نفت در بودجه سال 92 باید به صفر برسد
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت قطع ارتباط اقتصاد کشور با درآمدهای نفتی، گفت: سهم درآمدهای نفتی در بودجه سال 92 باید به صفر برسد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ˈسیدمحمدحسن ابوترابی‌فردˈ روز سه‌شنبه در جلسه آگاه سازی فرماندهان، مسوولان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تامین بودجه کشور از درآمدهای نفتی از شش سال قبل باید به صفر می‌رسید اما تاکنون این روند ادامه داشته است.

وی گفت: با وجود همه تنگناها و تحریم‌ها، قراردادهای فروش نفت ایران همچنان در سطح بالایی قرار دارد، ضمن این که این تنگناها مقطعی است و تا سال 2020میلادی که نیاز به انرژی در جهان افزایش می‌یابد، ما با تقاضای بالا برای نفت در بازارهای جهان مواجه خواهیم شد.

نایب‌ رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه، گفت: امروز منطقه جنوب غربی آسیا، شاخ آفریقا با تحولات و رویدادهای پی در پی روبرو است که زمینه تغییرات و تحولات اقتصادی- اجتماعی و سیاسی زیادی را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که کشورهای منطقه دوران خاصی از تحولات را تجربه می‌کنند، افزود: هم اینک کشورهای شرقی همانند افغانستان و پاکستان نیز با مسایل پیچیده و چالش‌های فراوانی روبرو هستند.

وی اظهار داشت: حضور آمریکا با سه لشگر زرهی در عراق، این کشور را با چالش‌های زیادی روبرو کرده و برای آمریکا نیز علاوه بر هزینه‌ یک تریلیون دلاری، 50 هزار کشته و بیمار روانی به دنبال داشته است.

نایب ‌رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این که ˈ طارق الهاشمیˈ مهره کلیدی آمریکا در عراق است، گفت: الهاشمی یکی از مهره‌های کلیدی آمریکا در وقایع تروریستی عراق است و اگر این فرد توسط آمریکایی‌ها مقام اول این کشور می‌شد این ملت با فاجعه انسانی و سیاسی‌ روبرو می‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سوریه، بحرین و کویت نیز با شرایط جدیدی روبرو هستند، افزود: کشورهای منطقه امروز در مسیر تولدی جدید قرار دارند که نظام سلطه و متحدان اروپایی، رژیم صهیونیستی از یکسو و از سوی دیگر جریان انقلاب اسلامی با مدیریت جمهوری اسلامی ایران در آن نقش آفرین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، گفت: اگر با تدبیر و استفاده از ظرفیت‌ها حرکت کنیم برنده صحنه نبرد هستیم.

وی با بیان این که امروز سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود، اظهارداشت: هدف دشمنان از اعمال این تحریم‌ها آن است که در تقابل و رویارویی با کشورمان جریان اسلامی را تضعیف کنند و در این عرصه نقش نیروهای مسلح، نقشی بی‌بدیل است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از ظرفیت متفاوتی در مقایسه با نیروهای مسلح سایر کشورها برخوردار هستند که این ظرفیتی استثنایی برای کشورمان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از افسران و درجه ‌داران همچنین در صحنه‌های رزم در دوران دفاع مقدس، تجارب ارزشمندی از یک جنگ نابرابر کسب کرده‌اند و امروز توانمندتر از هر زمان دیگری هستند.

وی با بیان این که ارتش ایران پیش از انقلاب توان تولید هیچ نوع سلاحی از جمله موشک را نداشت، گفت: امروز ایران تبدیل به کشوری شده است که توانایی تولید انواع موشک‌ها و تجهیزات پیشرفته را دارا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: تولید موشک‌های بالستیک و پرتاب ماهواره و نشانه‌گیری هدف‌های متحرک و انهدام آنها با سلاح‌های کاملا بومی که توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده، کار بزرگی بود که به ذهن دشمن نیز خطور نمی‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این که عنصر فرماندهی مهمترین عنصر در نیروهای مسلح است، افزود: امروز فرمانده معظم کل قوا در جمهوری اسلامی ایران، یک عالم فقیه، شجاع، دانا و آشنا به مسایل بین‌المللی، نظامی و منطقه‌ای و با تجربه یک دهه دفاع مقدس در اقتدار و استقلال ، شخصیتی بی‌بدیل است که نمونه آن درهیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قدرتی ساخته است که در هیچ شرایطی دشمن جرات تعرض چه از هوا و یا از زمین به سرزمین ما را ندارد.

۳ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۲۲۵