یک فعال صنعت پتروشیمی تشریح کرد:

واحد تولیدی که پس از تحریم بسته شد

واحد تولیدی که پس از تحریم بسته شد

باقری،‌ رئیس هیئت مدیره شرکت گونش شیمی،‌ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اوپکس به تاثیراتی که از اعمال تحریم ها پذیرفته اند اشاره کرد و گفت: شرکت ما لطمه زیادی از تحریم دید، به دلیل آن که واحد تولیدی در خصوص افزودنی ها راه انداختیم، اما در اردیبهشت سال گذشته که ترامپ از برجام خارج شد،‌ مواد اولیه ای که برای آن واحد تولیدی مورد نیاز بود و انحصارا در دست شرکت های تابعه آمریکاست و قرار بود بعد از تولید آزمایشی وارد شود،‌ دیگر به ما تحویل داده نشد و درب واحد تولیدی ما که پروانه تولید و بهره برداری خود را به تازگی کسب کرده بود، برای همیشه بسته شد. متاسفانه مجبور به تعدیل نیروهای این واحد تولیدی نیز شدیم.
وی در ادامه افزود: فعلا از تولید عقب افتاده ایم به همین دلیل در زمینه واردات مواد افزودنی روغن ها فعالیت داریم. همچنین در صادرات آنها نیز فعالیم. زیرا نماینده انحصاری چند شرکت کره ای در خاورمیانه هستیم و اکنون تنها در حال ورود و ترانزیت مجدد آنها هستیم.
باقری در خصوص تامین ارز گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما، تامین ارز و ثبت سفارش است. در واقع تا اردیبهشت ماه سال جاری نتوانستیم ثبت سفارش انجام دهیم و اکنون نیز به سختی فعالیت خود را انجام دهیم. تا زمانی که تحریم ها پابرجاست، وضعیت فعالیت شرکت ما تغییری نخواهد کرد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۹
تعداد بازدید : ۴۴۲