تعهد پالایشگاه تهران به تامین خوراک

تعهد پالایشگاه تهران به تامین خوراک
هنگی مدیرعامل پالایشگاه تهران در زمینه همکاری دوسویه با انجمن صنفی پالایشگاهی و اتحادیه صادرکنندگان نفتی به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اوپکس بیان داشت: پالایشگاه های خصوصی که در حال حاضر در عضویت انجمن صنفی پالایشگاهی هستد دیگر معضلات گذشته را ندارند چرا که در این انجمن با هماهنگی های صورت پذیرفته، جلسات تخصصی با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت برگزار می شود که در نهایت به رفع مشکلات ختم می شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه اغلب شرکت های حاضر در اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی از مشتریان ما هستند، در تلاشیم تا تعاملات مناسبی را با این اتحادیه داشته باشیم.
به عقیده هنگی، زمانی که شرکت های خصوصی پایگاه مستحکمی همچون انجمن صنفی داشته باشند، می توانند به صورت یکصدا و متحد به بررسی مشکلات و چالش های صنعت خود بپردازند و در نتیجه، پیگیری امور از طریق انجمن صنفی آسان تر خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه حمایت های لازم از سوی دولت برای بخش خصوصی وجود ندارد و به ویژه مانند پالایشگاه های خصوصی که حاکمیتی نیز بوده و شش فرآورده این پالایشگاه ها از سوی حاکمیت نرخ گذاری می شود. این درحالی است که شرکت پالایش نفت تهران همکاری بسیار مطلوبی را با صنایع پایین دست خود یعنی قیرسازی و روانکاری داشته و خود را ملزم به تامین خوراک برای این تولیدکنندگان می داند. در نتیجه به گفته مدیرعامل پالایشگاه تهران، باید هم با صنایع پایین دست و هم با بالادست که وزارت نفت است تعامل خوبی داشته باشیم تا در نهایت چرخ اقتصاد بچرخد.
هنگی افزود: برای رفاه حال صنایع پایین دست، هر ماه در انجمن صنفی پالایشگاهی، قیمت محصولات را ارائه کرده تا از چندگانگی قیمتی برای مشتریانمان بپرهیزیم. چراکه طبق مصوبه دولت، پالایشگاه های خصوصی باید محصولات غیر حاکمیتی خود را بصورت تیم ورک در انجمن تعیین کنند. البته باید توجه داشت که برخی محصولات در برخی پالایشگاه ها با گرید و کیفیت بالاتر تولید می شود که در نتیجه برای این تفاوت کیفیت نیز قیمت متفاوت خواهد بود. در نتیجه این قیمتگذاری ها کاملا مهندسی شده است.
مدیرعامل پالایش نفت تهران همچنین به ادامه روند تامین خوراک روانکارها و قیرسازی ها از سوی این شرکت تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 40 درصد تولید لوبکات از طریق پالایشگاه تهران انجام می شود. همچنین سه شرکت بزرگ روغن سازی مانند نفت پارس، بهران و ایرانول همجوار ما هستند، اغلب نیاز خوراک این شرکت ها نیز از سوی پالایشگاه تهران تامین می شود.
وی در خصوص تامین خوراک صنایع قیرسازی نیز گفت: ما محصول وکیوم باتوم را در بورس عرضه می کنیم و این صنایع پایین دست بر حسب نیازشان از ما در بورس خرداری می کنند.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۴۵۴