تسهیل شرایط ترخیص کالا دست گمرک نیست

تسهیل شرایط ترخیص کالا دست گمرک نیست
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران درباره سخت گیری های گمرک برای ترخیص کالاهای وارداتی با توجه به شرایط تحریم گفت: تشریفات گمرکی فرآیند خاص خود را دارد و ۱۶ وزارتخانه و سازمان درترخیص یک محموله دخالت دارند.
حسن بقایی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر این که تسهیل شرایط ترخیص کالا دست گمرک نیست افزود: متاسفانه تا مشکلی درترخیص کالا به وجود می آید آن مشکل را متوجه گمرک می دانند درصورتی که تمام مشکلات ترخیص به گمرک ارتباطی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران درباره کمبود نهاده های دامی و روغن نباتی به دلیل عدم ترخیص از گمرک اظهارداشت: عدم ترخیص این کالاها ربطی به گمرک ندارد به طور مثال برای ترخیص نهاده های دامی باید وزارت جهاد کشاورزی مجوز قرنطینه برای آن صادر کند.

بقایی افزود: محموله هایی که وارد گمرک می شوند نیاز به اخذ مجوز از سازمانها و وزارتخانه های دیگر را داردو تا مجوز نباشد گمرک اجازه ترخیص ندارد از این رو همه مشکل عدم ترخیص کالا را متوجه گمرک می دانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک دراین باره که آیا گمرک پیشنهادی برای تسهیل امور گمرکی دارد یا خیر؟ گفت: برای سرعت بیشتر درترخیص کالا از گمرک تعامل بین سازمان استاندارد نزدیک شد به نحوی که استاندارد اجباری ۵ هزار و ۲۸ قلم ردیف کالایی به ۲ هزار قلم کالا کاهش یافت./

۱۴ آبان ۱۳۹۱ ۲۱:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۳۵۲