بانک ها به بهانه وصول طلب نباید هیچ واحد تولیدی را تعطیل کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی کشور در مقابل تولید مسئولانه تر عمل کند و بانک ها به بهانه وصول طلب نباید هیچ واحد تولیدی را تعطیل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از «انرژی امروز» از وزارت صمت، رضا رحمانی در جلسه با فعالان اقتصادی شهرستان پیرانشهر تصریح کرد: مواردی که در این جلسات و بازدیدها مطرح می شود عموما لاینحل نیستند و ما خودمان باید تصمیم به حل آنها بگیریم.



حفظ وضعیت موجود تولید یک وظیفه جهادی است


وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، افزود: حفظ وضعیت موجود تولید در کارخانجات و واحدهای تولیدی یک وظیفه جهادی است.



بانک ها به بهانه وصول طلب نباید هیچ واحد تولیدی را تعطیل کنند


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اولویتهای کاری امسال در حوزه رونق تولید، گفت: اولین وظیفه و اولویت ما نیز حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال است و بانک ها به بهانه وصول طلب نباید هیچ واحد تولیدی را تعطیل کنند.



رحمانی با اعلام اینکه فرمایش رهبری نصب العین است، تصریح کرد: تامین اولویت های رونق تولید یعنی مواد اولیه، نقدینگی و بازار مصرف را در دستور کار داریم.



نظام بانکی کشور در مقابل تولید مسئولانه تر عمل کند


وی ادامه داد: نظام بانکی کشور در مقابل تولید مسئولانه تر عمل کند و اگر واحد تولیدی به دلیل سرمایه در گردش کار نکند نمی توان پاسخگو بود.



وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در کنار تولیدکنندگان هستم، گفت: خود را مسئول تولید می دانم و از هفت محور کاری تدوین شده امسالمان یک محور همین رونق تولید است.



رحمانی با اشاره به اعتبارات اشتغال روستایی که دولت به فرمان رهبری تخصیص داده است، بیان کرد: این بودجه ها و منابع باید با اولویت، تقسیم شود.



وی با اشاره به مراودات تجاری کشورمان با عراق و اقلیم کردستان، افزود: این ظرفیت بسیار خوبی است که هم برای صادرات و هم واردات در این حوزه باید برنامه ریزی شود.



در حوزه صادرات روی مازاد تولیدمان برنامه ریزی شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه صادرات نه روی مواد غذایی بلکه روی مازاد تولیدمان باید برنامه ریزی انجام شود.



رحمانی با اعلام اینکه بیش از دو برابر مصرف کشورمان تولید کاشی و سرامیک داریم، بیان کرد: برای واردات باید ببینیم چه کالاهایی نیاز داریم و دیدگاهمان را به نوع کالاهای وارداتی تغییر بدهیم.



وی با بیان اینکه در واردات با تعهدات ارزی جای نگرانی نیست، اضافه کرد: روی واردات در مقابل صادرات هم می توانیم کار کنیم.



وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: سعی کردیم تعداد بخشنامه ها و ممنوعیت و رفع ممنوعیت های مکرر را کاهش دهیم.



سیاست ما کنترل نرخ کالاها با استفاده از تعرفه است


رحمانی اضافه کرد: سیاست ما کنترل نرخ کالاها با استفاده از تعرفه است.



وی با تاکید بر اینکه موضوع ثبت سفارش ها باید با قدرت بیشتری دنبال شود، گفت: موضوع ثبت سفارش پیله وری و تعاونی های مرزنشینان باید مورد بررسی قرار بگیرد.
۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۲۷۷