بازرگانان اعتبارسنجی شدند/ واردات کالا بر اساس امتیاز در سامانه رتبه‌بندی

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت از تکمیل اعتبارسنجی بازرگانان کشور خبر داد و گفت: درحال‌حاضر سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان در حال فعالیت است و همه بازرگانان در این سامانه تحت سنجش اعتبار و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.
بهنام امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تکمیل شدن سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی بازرگانان اظهار کرد: در حال حاضر سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان کشور در حال فعالیت است و همه بازرگانان کشور در این سامانه تحت سنجش اعتبار و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این سامانه اطلاعات تمام بازرگانان و تجار کشور ثبت شده و مورد بررسی قرار گرفته است و هریک از بازرگانان بر اساس سوابق و سایر شاخص‌های تعیین‌شده، امتیاز لازم را تا سقف 1000 امتیاز کسب کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هم‌اکنون واردات و صادرات و فعالیت‌های بازرگانان بر اساس اعتبارسنجی و رتبه‌بندی انجام‌شده در این سامانه انجام می‌شود یا خیر گفت: در حال حاضر واردات کالا به کشور به‌خصوص برای تخصیص ارز و مسائل مربوط به آن، بر اساس این رتبه‌بندی صورت‌گرفته انجام می‌شود.
۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۲۳۹