امکان پذیری روند افزایش تولید در مروارید، آریا ساسول، کاویان و جم در ۲سال آینده

همزمان با تولیدی شدن فاز نخست پتروشیمی بوشهر درسال جاری و همچنین وارد مدار تولید شدن پالایش پارسیان سپهر در سال ۹۹، روند افزایش تولید در۲ سال آینده در مجتمع های پتروشیمی مروارید، آریا ساسول، کاویان و جم امکان پذیر خواهد شد.
قدرت االه فرج پور مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امکان افزایش تولید مجتمع های تولیدی با توجه به افزایش تامین خوراک آنها اظهارکرد:امکان افزایش تولید اتیلن و زنجیره تولید مربوط به آن درسال جاری و نیز سال های آتی با توجه به پروژه های افزایش ظرفیت مجتمع های پتروشیمی مروارید، آریاساسول،کاویان و جم امکان پذیر خواهد شد و افزون بر آنها ارسال محصولات مایع پارسیان سپهر به مجتمع های پتروشیمی ایلام و امیر کبیر نیز می تواند به منظور رفع کمبود احتمالی خوراک موثر واقع شود.
وی یادآور شد: امکان تامین خوراک مورد نیاز برای مجتمع های تولیدی با توجه به مازاد اتان موجود در کشور برنامه ریزی شده است و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
طرح استحصال اتان و هیدروکربن های سنگین تر شرکت پالایش پارسیان سپهر
این طرح بمنظور استحصال اتان از گازهای خروجی پالایشگاه گاز پارسیان با آب گیری گازهای یادشده در منطقه مهر وجداسازی متان و سپس انتقال باقیمانده گازها از طریق خط لوله به عسلویه، جهت تفکیک اتان (و تزریق به خط خوراک ) و ارسال محصولات پروپان، بوتان و+C5 به مخازن ذخیره در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار واقع در شهرستان مهر استان فارس و ۲۳ هکتار در عسلویه در بهمن ماه ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد.
طرح فوق دارای واحدهای فرایندی، پست وخط انتقال برق، مخازن صادراتی، خط لوله انتقال+C2 و واحد سرویس های جانبی است.
براساس برنامه ریزی انجام شده، تاریخ بهره برداری از این طرح سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.



پتروشیمی بوشهر

پتروشیمی بوشهر در فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار اجرا می شود.فاز نخست پتروشیمی بوشهر نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال به بهره برداری خواهد رسید و واحد شیرین سازی و بازیابی اتان تولید خود را بطور آزمایشی ازچندی قبل آغاز کرده اند.
۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۳۱۱